Stämmer.XecrNist skrev:Om jag har en enhet med 3 crushers i ger den -6, får den andra enheten jag har 4 crushers i -8, har jag räknat rätt då?
Chaos Daemons
Moderator: Kompmallsansvariga
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: Chaos Daemons
Bara jag som tycker att chariot of khorne ska ge minus?
En kille med 4w t5 s5 med 3+ 5+ save och eternal warrior för under 100p och bara -2komp köper jag varje dag i veckan.
En kille med 4w t5 s5 med 3+ 5+ save och eternal warrior för under 100p och bara -2komp köper jag varje dag i veckan.
Hur kommer det sig att unit upgrades inte ger några minus?
En Bolt of Tzeentch på en Horror-enhet måste väl ändå vara värd nån form av straff?
Varför får inte LoC minus för We are legion, Master of Sorcery eller de spells han kan köpa?
Varför får karaktärer knappt några minus alls för sina upgrades?
Jag är personligen ingen demonspelare, men är alla dessa upgrades verkligen så dåliga att de inte förtjänar nån form av straff?
En Bolt of Tzeentch på en Horror-enhet måste väl ändå vara värd nån form av straff?
Varför får inte LoC minus för We are legion, Master of Sorcery eller de spells han kan köpa?
Varför får karaktärer knappt några minus alls för sina upgrades?
Jag är personligen ingen demonspelare, men är alla dessa upgrades verkligen så dåliga att de inte förtjänar nån form av straff?
Funderar lite på Pavane of Slaansh. -5 är rätt mycket för en power som inte gör så stor nytta. Alla som kan köpa den har ju ändå fleet, så varför slösa poäng på en sådan upgade? 25p är rätt dyrt med tanke på att varken Prinsen eller Keepern är särskilt prisvärda.
Om folk tycker att Pavane är OP vill jag gärna höra varför.
Pavane+flamers känns väl som planen? Eller pavane+snabbare charge.Jacke skrev:Funderar lite på Pavane of Slaansh. -5 är rätt mycket för en power som inte gör så stor nytta. Alla som kan köpa den har ju ändå fleet, så varför slösa poäng på en sådan upgade? 25p är rätt dyrt med tanke på att varken Prinsen eller Keepern är särskilt prisvärda.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Snot skrev:Pavane+flamers känns väl som planen? Eller pavane+snabbare charge.Jacke skrev:Funderar lite på Pavane of Slaansh. -5 är rätt mycket för en power som inte gör så stor nytta. Alla som kan köpa den har ju ändå fleet, så varför slösa poäng på en sådan upgade? 25p är rätt dyrt med tanke på att varken Prinsen eller Keepern är särskilt prisvärda.
Visst är den bra i kombination med flamers, men oavsett hur man deepstrikar är det tonvis av saker som kan gå fel. För att det ska fungera optimalt måste flamers vara på plats samma runda som Pavane enheten komer ned med deep-strike, och reservslagen kan man inte lita på, om nu ens rätt halva kommer först(kan ju lika gärna vara så att pavane kommer före flamers). Vad jag försöker säga är att -5 ska innebära att den alltid är bra, men det är den inte.
- speedfreek
Pavane är i princip att ge Fleet till valfri enhet (ibland flera), och då även de (andra än skytten) som redan har Fleet.
Dessutom finns det andra fördelar jämfört med Fleet, tex. att dra gubbar ur skydd, fula sig med enhetens IC mm.
Personligen tycker jag den är värd -10 snarare än -5, men jag spelar inga närstridsarméer för tillfället, så vad vet jag... ;P
Dessutom finns det andra fördelar jämfört med Fleet, tex. att dra gubbar ur skydd, fula sig med enhetens IC mm.
Personligen tycker jag den är värd -10 snarare än -5, men jag spelar inga närstridsarméer för tillfället, så vad vet jag... ;P
Framförallt är det en all-round förmåga jag tror man måste träna in för att få ut maximal effekt av och hitta kombosar i typspecifika situationer. Jag tror mer på att t.ex. dra ut motståndaren för att få in flera charges än att synka det med Flamers osv.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
- theWatchman
Personligen tycker jag dubbla mopedcouncils känns som närstrid =)speedfreek skrev:Pavane är i princip att ge Fleet till valfri enhet (ibland flera), och då även de (andra än skytten) som redan har Fleet.
- speedfreek
Personligen är jag osäker på hur mycket "spela" det är involverat då...