Space Marines
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Marines
Varför ligger egentligen prop pod-minuset på själva enheten och rhino/razorback-minuset sist i en egen lista?
Känns som man borde göra på på samma sätt i båda fallen..
För att vissa enheter inte förtjänar minus för Drop Pods.fjugin skrev:Varför ligger egentligen prop pod-minuset på själva enheten och rhino/razorback-minuset sist i en egen lista?
Angående Sternguards så kan vi kolla på det, men jag är skeptisk till att bara ge Lascannonen -1 och övriga inget minus.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Nu generaliserar du nog lite väl mycket utifrån din egen spelstil... Land Raiders, Vindicators, Predators, Whirlwinds, Thunderfire Cannons, Devastators. Själv har jag fullt i Heavy men bara en Fast och en Elite (på 1500). Gun line Marines lever och frodas skulle jag vilja påstå.cadelin skrev:klart folk kan använda dom som billiga devastators men dom tar upp ett elitchoice i foc och det är typ bara elit-fast-troops som folk spelar med i marines. LC i den enheten är lite lök på laxern jag är inte säker påatt det är så bra så att man ska dra av en i komp. kommer dom i närstrid så dör dom som flugor och ger bort massa poäng blixtsnabbt.
Kommer inte ditt senaste förslag på minus innebära att enheten du spelade med på SydCon ger totalt -2?
Sternguards
-1 each unit of 10 Sternguards
-2 each scoring unit of Sternguards
-2 each Lascannon
-1 each of all other heavy weapons
-1 each Combi-weapon/Plasma Gun after the second
-1 Lightning Claw
-3 Power Fist
-3 Drop Pod
Tycker jag, utan att ens ha spelat med dem.
jag köper det försutom LC som jag inte tycker borde ge minus. 
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
-
Booogeyman
Parantesen borde stryckas, då den inte har någon funktion.Mallen skrev:Bike Squadron
-2 If taken as Troops (due to captain on bike)
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
Eller innebär det att Khan´s biker troops inte ger minus? 
Aldrig fel att vara övertydlig i mallen har vi märkt. Och Kahn är en Captian.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Booogeyman
Nu kommer en del att läsa fel, efter som Kahn är ett annat HQ-val än Captian.Katarsis skrev:Aldrig fel att vara övertydlig i mallen har vi märkt. Och Kahn är en Captian.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
Men det står att han är en Captain, s.94. Dock så bör det förtydligassvenska40k-konto skrev:Nu kommer en del att läsa fel, efter som Kahn är ett annat HQ-val än Captian.Katarsis skrev:Aldrig fel att vara övertydlig i mallen har vi märkt. Och Kahn är en Captian.
En bild säger mer än 1000 kaniner
-
Booogeyman
För mig är det klart, men det finns folk som letar efter hål.imp skrev:Men det står att han är en Captain, s.94. Dock så bör det förtydligassvenska40k-konto skrev:Nu kommer en del att läsa fel, efter som Kahn är ett annat HQ-val än Captian.Katarsis skrev:Aldrig fel att vara övertydlig i mallen har vi märkt. Och Kahn är en Captian.
Have you really won?"
Have you really won?"