Chaos Daemons

Moderator: Kompmallsansvariga

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Yautja »

Bild
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Skulliz »

Bild

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Chaos Daemons

Inlägg av HeadWar »

Malleus skrev:Om man spelar en 1 on 1 demoner mot gk, hur illa är det då? kan demons ändra sitt meta för att komma undan warptime bubblan när de deepar?
Skyttedemoner har det ju betydligt lättare eftersom de inte är beroende av att komma ner nära, men risken finns fortfarande att GK-spelaren stänger ner hela bordet, och då spelar det ju inte så stor roll.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Chaos Daemons

Inlägg av speedfreek »

Eskalerande minus från elfte hopparen borde nästan lösa det. (kanske rent av från tionde)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Chaos Daemons

Inlägg av HeadWar »

speedfreek skrev:Eskalerande minus från elfte hopparen borde nästan lösa det. (kanske rent av från tionde)
Det räcker med två Rhino-squads i Pitched Battle för att det ska vara helt förödande.

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Jacke »

HeadWar skrev:
speedfreek skrev:Eskalerande minus från elfte hopparen borde nästan lösa det. (kanske rent av från tionde)
Det räcker med två Rhino-squads i Pitched Battle för att det ska vara helt förödande.
För att inte tala om Dawn of War. Om GK spelaren har en hyffsat rörlig armé och får första rundan så är matchen över.

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Klus »

Om man ugtgår från samma koncept som man gjort tidigare i mallen borde man kompa bort alla saker som är överdrivet bra mot demoner (dvs allt i GK armén med pref enemy daemons samt extra för jordbävningen.)
Om man tar purifiers som exempel, var inte deras arga komp pga att de var extremt bra mot nids/orker?
Alla GK är extremt bra mot demoner, alltså borde de i regel kompas bort eftersom de är i regel autowin mot codexen?
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Tadaotoko »

Klus skrev:Om man ugtgår från samma koncept som man gjort tidigare i mallen borde man kompa bort alla saker som är överdrivet bra mot demoner (dvs allt i GK armén med pref enemy daemons samt extra för jordbävningen.)
Om man tar purifiers som exempel, var inte deras arga komp pga att de var extremt bra mot nids/orker?
Alla GK är extremt bra mot demoner, alltså borde de i regel kompas bort eftersom de är i regel autowin mot codexen?
Håller helt med Klus. Annars kan man ju sätta start kompen på gk till 50 så kommer de förlora alla matcher om man inte har tur. Så finns det två arméer som är lika dåliga. När vi ändå har en kompmall så kan man ju bestämma vilken armé som ska vara sämst. Varför inte ta ett codex som är bra och göra sämst så att demonerna slipper sitta där med bajsmackan.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Zurken »

Ärligt talat, men det kanske är bäst att gå in och ändra själva reglerna här istället för att pilla med komp. Typ att just demonspelare kan stänga av en warp-quake automatiskt om det finns mer än två, överlag gillar jag inte att gå in och pilla på tydliga regler, men det finns inget lika spelförstörande i spelet som warp quake mot demoner.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Chaos Daemons

Inlägg av XecrNist »

Jacke skrev:
HeadWar skrev:
speedfreek skrev:Eskalerande minus från elfte hopparen borde nästan lösa det. (kanske rent av från tionde)
Det räcker med två Rhino-squads i Pitched Battle för att det ska vara helt förödande.
För att inte tala om Dawn of War. Om GK spelaren har en hyffsat rörlig armé och får första rundan så är matchen över.
Hände mig i en av matcherna på SSK ;)

Skriv svar