Chaos Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

snolb

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av snolb »

Katarsis skrev:-3 (-5 för dreadnought, +2 för skjutvapen).
Tack! :) Menar förstås -3 eller +2. Skyller på konventtrötthet... :P

Joey_Boy

Inlägg av Joey_Boy »

på tal om värdelösa SC's och aktivt dåliga upgrades.

Fabulous Bill?

Enhanced warriors?

Skall det verkligen vara såhär? Fixa annars ringer jag Sverker!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Har någon någonsin spelat med Bile? Samma svar som om Lucius.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Katarsis skrev:Har någon någonsin spelat med Bile? Samma svar som om Lucius.
Tror tyvär att det finns en anledning till att ingen gör det. Spelas någon utav chaos specialkaraktärer (utom Abaddon) över huvud taget? Hur såg det ut på BSK? Jag har nog gett de flesta en funderare och konstaterat att en lord eller sorcerer tillför mer i 9 fall av 10.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

kelaino skrev:
Katarsis skrev:Har någon någonsin spelat med Bile? Samma svar som om Lucius.
Tror tyvär att det finns en anledning till att ingen gör det. Spelas någon utav chaos specialkaraktärer (utom Abaddon) över huvud taget? Hur såg det ut på BSK? Jag har nog gett de flesta en funderare och konstaterat att en lord eller sorcerer tillför mer i 9 fall av 10.
Kharn är väl helt ok. Problemet är väl att få tag på figgen antar jag...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Flygande Prinsar är helt klart bättre än allt i HQ-sektionen hos chaos för sina poäng och komp. Warptime prinsen är det enda som kan stirra ner assault terminators och grejer med fistar med någon vettig chans utan att kosta 495 poäng.

Problematiken med kharn dels att han teamkillar och dels att han blir fistad för lätt. Det behövs ju en helst en transport, helst en assaultvechicle och lite fearless gubbar att hänga med. Då flyger kompen och poängen iväg. Dock finns ju säkert folk som kan spela med honom bättre än mig.

Jag tillhör kategorin 40k spelare som inte är något vidare men tar lite hårdare listor för att kompensera och det bör man ha i åtanke. Dock bör det noteras nånstans att när jag precis gjorde en snabb genomgång av bsk-listorna, så hade alla ~8 chaosspelare minst en demonprins. Pär var den enda som utöver det körde med en lord. Måhända att bsk inte rätt turnering att titta på.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Varför får inte chaos minus för sina combo-vapen (i vanliga CSM squads) när alla andra liknande arméer får det?
Chaos har ju dessutom fördelen att de slipper offra sin bolt pistol, så de tappar inte en attack som SM eller SW gör.

Tycker man gott kan ge chaos minus för combi-vapen också, men kanske att man skulle ändra minuset från "combi-weapon" till "combi-melta", det är ändå det klart bästa och vanligaste alternativet. flamern är okej, men en extra melta för samma poäng är oftast mycket bättre, och plasman är tråkig då man måste riskera att sin sergant dör.

En sådan ändring skulle man kunna göra för rätt många enheter som får minus för combi-vapen, förutom enheter som av någon anledning får andra fördelar för andra combi-vapen (snabba enheter eller med deep strike tycker flamers är kul, enheter med bra save har inget emot plasma).

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Jag tror chaos marines är sämre i grund än grey hunters och tacticals. Kombis räknas kanske till i kompen för att få dem "bra". En champ med fist och kombimelta går på 65 poäng så det är inte helt billigt.

Edit: mycke bs
Senast redigerad av 1 n00bn, redigerad totalt 3 gånger.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Angående Combivapen: Grejen med Chaos är att de inte har combat squads; de kan inte få en lätt liten 5-manna med t.ex. 2 Meltaskott i Rhino (eller ännu bättre Drop Pod), deras variant kostar nästan 200 poäng, skjuter bara lite bättre och missar en 5-manna som står och skjuter ett Heavy Weapon, därför tyckte vi inte att det kändes befogat med minus för Combivapen
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Katarsis skrev:Angående Combivapen: Grejen med Chaos är att de inte har combat squads; de kan inte få en lätt liten 5-manna med t.ex. 2 Meltaskott i Rhino (eller ännu bättre Drop Pod), deras variant kostar nästan 200 poäng, skjuter bara lite bättre och missar en 5-manna som står och skjuter ett Heavy Weapon, därför tyckte vi inte att det kändes befogat med minus för Combivapen
Håller med.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar