Orks

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Orks

Inlägg av Katarsis »

Ja, spelets potentiellt bästa enhet per poäng får en massa minus.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

zebrah

Inlägg av zebrah »

Katarsis skrev:Ja, spelets potentiellt bästa enhet per poäng får en massa minus.
Nu blev jag förstås väldigt nyfiken, vad är det som gör grot tanks till en av spelets potentiellt bästa enheter?
Killa kan kostnad fast med sämre rustning och random movement. I för sig har dom en inbyggd save men känns som att jag missar något?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Om en enhet av dem gör en tank shock mot något så blir det ett Ld-test per bil som kör på dem.

zebrah

Inlägg av zebrah »

speedfreek skrev:Om en enhet av dem gör en tank shock mot något så blir det ett Ld-test per bil som kör på dem.
Hm ja det är ju i för sig ganska bra men samtidigt så ger attså en full grupp 21 minus (om jag räknat rätt?) och då är det ändå bara den första och sen blir det ju bara värre, och sen som sagt är dom ju trots allt av10 open topped så allt mer eller mindre kan ju ha ihjäl dom utan att anstränga sig? Och desutom är dom ju inte direkt så super snabba.

Tycker bara det är lite synd på en sån väldigt häftig enhet.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

zebrah skrev: och sen som sagt är dom ju trots allt av10 open topped

emm, nej.. de tål faktskt lite mer än dubbelt så mycket som det.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

zebrah

Inlägg av zebrah »

Nefrums skrev:
zebrah skrev: och sen som sagt är dom ju trots allt av10 open topped

emm, nej.. de tål faktskt lite mer än dubbelt så mycket som det.
På vilket sätt då? Förstår inte hur en 5+ inv gör mer än dubbelt så mycket?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

zebrah

Inlägg av zebrah »

Hm okej, my bad. Verkar som att jag hade fel angående open topped? Ber om ursäkt då helt enkelt.

Jesusrosemus

Inlägg av Jesusrosemus »

men hallå har jag tänkt helt fel eller ? dem är väll inte alls så svåra att sätta stop för?
av 10 (dvs. Alla standard weaponry till alla lag i 40k- utom nu lasguns/pistols/shotguns/grot blastas har väll str nog att spränga sönder dem till små bitar?)

Och så vill jag ju säga att grot tanks som sagt rör sig random distance mellan 2-12 och skjuta, och 3-18 och inte skjuta men riskerar att sprängas?

Och dem kommer ju få lov att åka MINST två turer ofta upp till 3-4 turer för att kunna ens tank shocka saker?

Och på den turen så är ju dem bortsprängda eller? (medräknat att dem som inte kan med standard vapnen skjuta bort dem är imps och har så mycket annat som förstör grot tanks till stenåldern)

Så om jag nu inte missar något JÄTTE självklart så tycker jag iaf dem inte låter så bra som folk säger?
Men sen har jag ju inte mött dem alls i spel dock (vilket jag tvivlar på att många andra har gjort med men)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Jesusrosemus skrev:men hallå har jag tänkt helt fel eller ? dem är väll inte alls så svåra att sätta stop för?
av 10 (dvs. Alla standard weaponry till alla lag i 40k- utom nu lasguns/pistols/shotguns/grot blastas har väll str nog att spränga sönder dem till små bitar?)
Helt rätt, med BS4 behöver man bara 40 S4-attacker för att förstöra en tank. (Som kostar 35 poäng.)

Skriv svar