Imperial Guard
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Imperial Guard
Jag kan ju gissa att det beror på att de inte har 30-50 gubbar som måste dö innan PW börjar trilla bort...
när du har 12-18 st power weapon attacker som nästan alltid träffar 4+ så dör ändå ett par gubbs varje runda, det är värt kompen
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Jag har spelat en del med Vendettor och Valkyrier i squadrons (upp till 6st) för att jag tycker att dom är grymt coola. Jag tycker att man ska se över deras squadron minus för det är riktigt dåligt att spela med dom i squadron, och det blir sämre ju fler du tar. Spelar man med 4st+ blir det väldigt svårt att manövrera.
Jag skulle kunna tänka mig att dom tex räknas som ett fordon i det extra fordons minuset?
Detta kanske inte är nått jätteviktigt att ändra på men för oss som spelar med många för att dom är coola känns det lite tråkigt att man får lägre komp än vad listan förtjänar.
Jag skulle kunna tänka mig att dom tex räknas som ett fordon i det extra fordons minuset?
Detta kanske inte är nått jätteviktigt att ändra på men för oss som spelar med många för att dom är coola känns det lite tråkigt att man får lägre komp än vad listan förtjänar.
Du får ju mindre minus per fågel om du tar squadrons än om du kör dem ensamma. Tre ensamma vendettor kompar -27, är de i skvadron kompar de "bara" -19. Mer rabatt än så tror jag inte att man ska hoppas på när man upprepar ett av de bästa valen i codexen.
Men du har helt rätt i att de är coola.
Men du har helt rätt i att de är coola.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag brukar spontant känna att motståndaren brukar kunna få in väldigt många fåglar och trots det ha en bra armé i övrigt. Jag tycker dom ligger ganska bra som dom gör nu.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Silversixx
Nu orkade jag inte ta mig igenom 32 sidor med diskussion.
Men minuset för Kell, är det -2 eller -2 + -3=-5 (Han har ju en Regimental Standard)?
Men minuset för Kell, är det -2 eller -2 + -3=-5 (Han har ju en Regimental Standard)?
Utgår från att det är -2, inga andra SC får väl extra minus för sin utrustning?Silversixx skrev:Nu orkade jag inte ta mig igenom 32 sidor med diskussion.
Anton har rätt, -2 totalt skall det vara.Silversixx skrev:Nu orkade jag inte ta mig igenom 32 sidor med diskussion.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Silversixx
Det var precis som jag misstänkte, men ville bara dubbelkollaKatarsis skrev:Anton har rätt, -2 totalt skall det vara.Silversixx skrev:Nu orkade jag inte ta mig igenom 32 sidor med diskussion.