Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Vash
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jul 2011, 06:27

Re: Imperial Guard

Inlägg av Vash »

Skulliz skrev:
Vash skrev:Jo det vore trevligt om den kunde få vara med. Tror inte det blir någon direkt jättevåg av folk som köper en Vulture. Den är rätt överprisad i poäng. Den har sin charm, men det hårdaste i IA är den långt ifrån.
Jag ska ha 3st. antingen med 6xHKM+Autocannon eller alla med twin-linkade punishers beroende på lista :mrgreen:
Har en just nu med Punisher cannons. Är mest ute efter vad jag tycker ser fräckt ut. :)
Om det sen är bra eller ej får visa sig på slagfältet. sålänge de finns där och deltar.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

apocalyps enheter kommer inte att stödjas av kompmallen förrens de tillåts av swe-faqn vilket jag betvivlar att de kommer att göra innan 6th ed..

så tyvärr kommer Vulture och andra balla saker från apocalyps böckerna inte att få vara med.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Imperial Guard

Inlägg av Skulliz »

Nefrums skrev:apocalyps enheter kommer inte att stödjas av kompmallen förrens de tillåts av swe-faqn vilket jag betvivlar att de kommer att göra innan 6th ed..

så tyvärr kommer Vulture och andra balla saker från apocalyps böckerna inte att få vara med.
Den är väll ändå inte en Apocalyps enhet?

Den har förvisso regeln "Flyer" men läser man vad den regeln säger är det att den är fast skimmer i vanliga spelet och får flyga ifall man spelar apocalypse reglerna... vilket man inte gör?

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Imperial Guard

Inlägg av Mutt »

Nefrums skrev:
så tyvärr kommer Vulture och andra balla saker från apocalyps böckerna inte att få vara med.
Imperial armour 8 är ingen apocalypsebok.

Vash
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jul 2011, 06:27

Re: Imperial Guard

Inlägg av Vash »

Nefrums skrev:apocalyps enheter kommer inte att stödjas av kompmallen förrens de tillåts av swe-faqn vilket jag betvivlar att de kommer att göra innan 6th ed..

så tyvärr kommer Vulture och andra balla saker från apocalyps böckerna inte att få vara med.
När blev Imperial armour 8 en apocalypse bok?

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Imperial Guard

Inlägg av Per Pirat »

Vash skrev:
Nefrums skrev:apocalyps enheter kommer inte att stödjas av kompmallen förrens de tillåts av swe-faqn vilket jag betvivlar att de kommer att göra innan 6th ed..

så tyvärr kommer Vulture och andra balla saker från apocalyps böckerna inte att få vara med.
När blev Imperial armour 8 en apocalypse bok?
06 jul 2011, 14:56
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

Mutt skrev:
Nefrums skrev:
så tyvärr kommer Vulture och andra balla saker från apocalyps böckerna inte att få vara med.
Imperial armour 8 är ingen apocalypsebok.

Pratar vi inte om vulture?? den är ju från IA apocalypce 2..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Imperial Guard

Inlägg av speedfreek »

Det finns tydligen flera olika.
På samma sätt som med nästan alla IG-bilar...

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Imperial Guard

Inlägg av kombat »

vulture finns med i IA Apocalypse 2, IA update 1 och IA 8 tror jag. Grejen är väl att i endast Apocalypse boken tillåts den vara med i en IG armé annars får den bara vara med i special arméer. Sen omd en är fast eller heavy i apocalypse boken kommer jag inte ihåg.

edit: Enligt apocalypse är det ett Fast Attack choice

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Guard

Inlägg av Katarsis »

Jag som någon form utav IA-ansvarig i SVFAQn tar på mig att kolla upp detta.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar