Space Wolves

Moderator: Kompmallsansvariga

Mag-El

Re: Space Wolves

Inlägg av Mag-El »

cadelin skrev:jaha, den här diskussionen givk in på jotww, jag skulle gärna se den gå tillbaka mot hurricane.
Att få ta 1-3 dangerous per runda man flyttar sina gubbar på alla gubbar inom 24" är inte så hett. Det är vad jag kallar gimpning. I hur hårt det slår mot en lista så kan man got jämföra det med jaws mot tyranider.
Andreas nu förstår jag varför du tycker den är bruten för BA, men skriv gärna rätt Power så man förstår.
Du syftar på Tempest´s wrath och inte på Murderous Hurricane.

Sen kan jag tycka tjenamittbena med att kompa den hårt för att en BA lista med massa hoppetossor råkar illa ut medans mot extremt många andra listor ser prästen ut som ett fån med när han kastar loss med den.

//Magnus

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

my bad *skäms*

Byt ut hurricane mot wrath i mina tidigare poster så kanske dom "makes more sense"

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

editera allt!

cadelin

Inlägg av cadelin »

OK
Då provar vi igen
Jag skulle vilja se att tempest wrath blir uppad i kompminus. Typ 8 borde vara lagom. Då man gimpar hoppande BA och ser till att sätta ordentliga käppar i hjulet för eldar och andra hoppiga armeer.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Bygger man hoppiga listor får man ta i beräkningen att det kan stå en Runpräst på andra sidan och kasta käppar. -8 tycker jag är väldigt hårt och låter som du råkat ut för något nyligen. Finns väll rätt många saker som kan vara väldigt bra i olika situationer men ska man gå loss på allt så blir det restriktioner som i slutändan inte bådar gott.
Kommer alltid finnas bra counters mot ens armé och man får helt enkelt ta det som en man när man har oturen att stöta på det. Händer hela tiden.

Chansen/risken för att en hoppelista ska stöta på en SW lista med Tempest´s wrath är rätt liten och tvärt om. Att dra upp släggan som en gammal katolsk präst på ett problem som inte finns tycker jag är konstigt. Har man Hoppetossor eller billiga tittut bikes för Eldar ska man räkna med att ibland får dom möta en kille(runpräst) som är trött på deras flamsande och sätter ner foten och ger dom något att bita i mitt i mellan ögonen.

Man kan ta halva posten seriöst, men jag tycker inte den fötjänar -8. Ligger nog rätt bra som den gör nu.

//Magnus

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

En så pass specifik power förtjänar inte speciellt högt straff. Det känns redan nu tvivelaktigt ifall man skulle ta den i listan.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

cadelin

Inlägg av cadelin »

nej jag har inte råkat ut för något nyligen men jag har spelat mot den och den stoppar hela listan. Ungefär lika effektivt som jaws stoppar tyraniders stora monster, så mer minus.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Tror inte du ska haka upp dig på JotW vs Tyranider för att få igenom Wrath-minus. JotW har ett större användningsområde än Wrath eftersom den kan targeta väldigt många fler modeller(typer) och som är mycket vanligare än målen ifrån Wrath. Den kan plocka ut killar med Fistar och Heavy/Special Weapons enklare. Ska inte säga för mycket här men jag personligen tycker Wrath är 4:e valet efter Living Lightning, Murdurous Hurricane och JotW(ingen inbördes ordning där).

Tror dom flesta drar sig redan nu att ta den för -3 mot t.ex Living Lightnings -2 som kan poppa transporter som är sjukt vanligare än flamsa runt gubbar.
Extra intressant att du tycker den ska kompas 3 hårdare än Murdurous Hurricane som är klart bättre än Wrath.

Eftersom din armé blir stoppad av den kan du åka med gubbar i transporter(i större utsträkning iaf) och själv köra en Bibliotekarie som kan stjälpa Runprästen.
Gillar inte att man ska skrika på komp om man åker dit, inget nu mot dig Andreas men ser det en del både här och på Fantasy turneringar och folk brukar skrika på minus på saker dom mött och förlorat mot. När man istället ska ta tillfället i akt akt att istället försöka utveckla sig. Därför jag skrev initialt det om att du hade råkat ut för något nyligen.

//Magnus

cadelin

Inlägg av cadelin »

nja klart man kan spela runt den det är juh inte svårare än att spela vanilla marines. Dock så tycker jag att en så pass "billig" power ger ett så sjukt stort övertag i en match. Jag har inte ens bestämt mig vad jag ska spela på nästa turnering så det är inte specifikt mot min lista om du tror det, jag tycker bara den är lite för gamebreaking för -3 i komp.

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Såg att wolf lords och battle leaders får extra minus för bike om de kombinerar den med artificer armour, vilket SW inte kan ta. Borde stå "runic armour" istället.
Enbart 2 (1 för battle leaders) i kompskillnad mellan bike och thunderwolf känns som lite för lite också, man får rätt många fördelar av thunderwolfen.

Skriv svar