Sida 38 av 43

Re: Chaos Space Marines

Postat: 30 jan 2012, 18:54
av The Gretchin
Berserkers ska ha minst -3 per squad. De har mycket attacker, WS5 och högt I.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 30 jan 2012, 19:05
av daskad
Så du anser att en 10a Zerkers med PF är lika bra som 10a Strike Squad med 2 Psycannons och en daemon hammer på en icke justicar. Jag gör iaf inte det, då en 10a Strike Squad kan göra så betydligt mycket mer, och har Power Weapons hela bunten.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 30 jan 2012, 19:13
av DHettNeck
Tycker att bikesens komp slår fel. Det är snarare de mellanstor enheterna som skall promotas. Att ge "death stars" bättre komp är inte önskvärt. Dom borde ha +1 i grund och sen -1 om dom är fler än 7.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 30 jan 2012, 19:25
av Silvertejp
DHettNeck skrev:Tycker att bikesens komp slår fel. Det är snarare de mellanstor enheterna som skall promotas. Att ge "death stars" bättre komp är inte önskvärt. Dom borde ha +1 i grund och sen -1 om dom är fler än 7.
Spelade två 10or chaos bikes på Gamers Weekend. De är verkligen helt värdelösa.... ge dem -1 känns bara löjligt

Re: Chaos Space Marines

Postat: 30 jan 2012, 20:02
av The Gretchin
daskad skrev:Så du anser att en 10a Zerkers med PF är lika bra som 10a Strike Squad med 2 Psycannons och en daemon hammer på en icke justicar. Jag gör iaf inte det, då en 10a Strike Squad kan göra så betydligt mycket mer, och har Power Weapons hela bunten.
Jag jämför med det jag spelar med, orks (båda enheterna ska in i närstrid, har många attacker, förlorar efter en dålig charge), GK kommer alltid att ha konstig komp. GW har skrivit så otroligt ostiga regler så det går inte att kompa bort.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 30 jan 2012, 21:53
av DHettNeck
Silvertejp skrev:
DHettNeck skrev:Tycker att bikesens komp slår fel. Det är snarare de mellanstor enheterna som skall promotas. Att ge "death stars" bättre komp är inte önskvärt. Dom borde ha +1 i grund och sen -1 om dom är fler än 7.
Spelade två 10or chaos bikes på Gamers Weekend. De är verkligen helt värdelösa.... ge dem -1 känns bara löjligt
Att ge -5 (+/-1) när man kostar ca500p är ju redan otroligt hög komp i en minusmall.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 30 jan 2012, 22:16
av n00bn
DHettNeck skrev:Tycker att bikesens komp slår fel. Det är snarare de mellanstor enheterna som skall promotas. Att ge "death stars" bättre komp är inte önskvärt. Dom borde ha +1 i grund och sen -1 om dom är fler än 7.
Är det någon speciell kombo du tänker på då? För i mitt tycke är stora enheter chaos bikes väldigt oprisvärd dödstjärna (alltså 9 med två meltor och champinjon med fist samt en spexig ikon). Den enhet är ju inte stabil på något sätt. Det kan ju vara så efter att ha testat kombats draigodiner så är min uppfattning om vad som är prisvärd dödsstjärna irreversibly helt åt skogen.
The Gretchin skrev:
Jag jämför med det jag spelar med, orks (båda enheterna ska in i närstrid, har många attacker, förlorar efter en dålig charge)
Fast orker kan gott en hel del kompa bättre än vad de gör nu men det är iförsig en annan diskussion. Ska man behålla mängdminuset som det är nu får det implementeras i fler böcker (grey hunters, strike squads har inget minus per gubbe) eller så får man skippa det. -2 i grund samt ett -3 för fisten och -3 på rhinon känns mer rimligt.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 30 jan 2012, 23:26
av Silvertejp
Jag spelade 2 enheter

Fast-10 Chaos bikers 440p -5
Mark of Nurgle and 2 Melta guns
Champion with Powerfist

Svindyr enhet som inte gör mycket i närstrid och dör betydligt lättare än vad man tror.

Re: Chaos Space Marines

Postat: 31 jan 2012, 07:14
av DHettNeck
Jag menar inte att det var en bra dödsstjärna, därav "". Det jag menar är att den inte behöver ännu mer plus för att bli större, då den redan får enorm bra komp när den blir så dyr.

Postat: 31 jan 2012, 09:47
av LillePer
Den är ju snudd på värdelös så....