Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Space Wolves
ML borde få något minus liknande det för SL på warwalkers.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
hmmm...av vilken anledning har man kompat bort Njal för SW?
-25 i grund o sen -5 till om det finns en pod som han kan sitta i.
-30 för en modell på 270pts och med inte så värst bra stats känns lite tokigt när det finns värre karaktärer där ute som har större möjlighet att göra nått vettigt än Njal.
I en lagom lista med 5st 6manna hunter squads i någon form av transport (mina har pods och plasma guns), en karaktär till med lite lull lull o några fangs så hamnar man snabbt på 16,5 i komp och då har jag 350pts kvar att lägga till. Man får inte ens vara med o spela som det ser ut idag med tröskel
Hans Tempest regel kräver ju LOS, han kan bara kasta en skytte psy power/tur.
Har inte eternal warrior, endast 2 wounds och initiativ 4 o bs4 och 3 attacker på ws5.
Är det att han kan nullifiera motståndarens klarade psy test inom24" på 3+ och att han har en "gratis" choser som gör det?
Är han verkligen så pass bra/spelförstörande/nobrainer val att han helt enkelt inte får vara med o leka?
Jaws är ju inte heller så pass hemsk iom att den kräver LOS till en modell som agerar "target" och att det mesta som man vill ska drabbas av Jaws missar på en 6:a iom sitt höga initiativ eller monster regel (om man inte e en carnifex/tervigon, tau,ork eller necron förstås, men de verkar inte finnas så mkt där ute)
-25 i grund o sen -5 till om det finns en pod som han kan sitta i.
-30 för en modell på 270pts och med inte så värst bra stats känns lite tokigt när det finns värre karaktärer där ute som har större möjlighet att göra nått vettigt än Njal.
I en lagom lista med 5st 6manna hunter squads i någon form av transport (mina har pods och plasma guns), en karaktär till med lite lull lull o några fangs så hamnar man snabbt på 16,5 i komp och då har jag 350pts kvar att lägga till. Man får inte ens vara med o spela som det ser ut idag med tröskel
Hans Tempest regel kräver ju LOS, han kan bara kasta en skytte psy power/tur.
Har inte eternal warrior, endast 2 wounds och initiativ 4 o bs4 och 3 attacker på ws5.
Är det att han kan nullifiera motståndarens klarade psy test inom24" på 3+ och att han har en "gratis" choser som gör det?
Är han verkligen så pass bra/spelförstörande/nobrainer val att han helt enkelt inte får vara med o leka?
Jaws är ju inte heller så pass hemsk iom att den kräver LOS till en modell som agerar "target" och att det mesta som man vill ska drabbas av Jaws missar på en 6:a iom sitt höga initiativ eller monster regel (om man inte e en carnifex/tervigon, tau,ork eller necron förstås, men de verkar inte finnas så mkt där ute)
Men dåså, släpp jawsen fria!Väktaren skrev:(om man inte e en carnifex/tervigon, tau,ork eller necron förstås, men de verkar inte finnas så mkt där ute)
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Det är OK att en kille som Mephiston eller Abaddon hoppar fram och spöar skiten ur en carnifex, men det är inte OK att man kastar en spell som dödar samma Carnifex på 3+ (eller vad man ska slå).
Mephiston kan döda en fex, men om han kan inte göra det på range utan att fexen kan göra motstånd. Jag har själv dödat Mephiston med en Trygon efter att ha shadow int the warpat hans force weapon, det kan man inte göra mot Jaws...Mutt skrev:Det är OK att en kille som Mephiston eller Abaddon hoppar fram och spöar skiten ur en carnifex, men det är inte OK att man kastar en spell som dödar samma Carnifex på 3+ (eller vad man ska slå).
Varför kan du inte shadow in the warpa Njals Wolf-spell? Njal kan du döda med vad som helst som råkar befinna sig inom range, det funkar inte lika bra mot Mephiston.
- guildmaster
- Kontakt:
Jaws är så grym för att man kan pricka tuffingar som man vill. Särskilt om man droppar.
Som orkspelare är det inte kul att mina guldgossar försvinner med sina sunkiga initativ. Det gäller alla orker, men framför allt de dyra. Warboss, meganobs, nobs mm.
Men framför allt gör den spelet tråkigare.
Som orkspelare är det inte kul att mina guldgossar försvinner med sina sunkiga initativ. Det gäller alla orker, men framför allt de dyra. Warboss, meganobs, nobs mm.
Men framför allt gör den spelet tråkigare.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Nej man måste ju vara inom 12" för shadows att funka, det är ändå ett slag på en 6:a för en trygon att falla för Jaws. Så en tärning på 6 eller massa to wound slag på 2+ mot sig???
Hur kan Jaws göra spelet tråkigare när vi har Mephiston spam, Ghazkull i 30 manna enhet spam etc.
Ser inte något större argument varför Njal eller Jaws har så mkt minus nu när det finns värre saker att "opta" med i andra codexar.
Hur kan Jaws göra spelet tråkigare när vi har Mephiston spam, Ghazkull i 30 manna enhet spam etc.
Ser inte något större argument varför Njal eller Jaws har så mkt minus nu när det finns värre saker att "opta" med i andra codexar.
Har du mött den? Att offra honom på att pricka 2-3 meganobz och döda dessa på 4+ är knappast värt det. Har själv spelat med honom på en turnering och la Wolf-spellen kanske 3 gånger, varav 2 bara för att jag kunde. En gång på något vettigt. Hade aldrig valt den spellen på en vanlig trollis, och på Njal är den inte prisvärd. För de poängen kan jag till exempel ta en long fang squad med 5 lascannons. Vad tycker dina kära meganobz är roligast att möta - 5 lascannons eller en 1-shot wolf-spell?
Väktaren skrev:Nej man måste ju vara inom 12" för shadows att funka, det är ändå ett slag på en 6:a för en trygon att falla för Jaws. Så en tärning på 6 eller massa to wound slag på 2+ mot sig???
Vad jag menar är att man inte på något sätt kan skydda sig mot Jaws. Mephiston kan man skydda sig mot med plasmor/fistar/ eller annat. Med jaws kan man med lite tur på tärningen döda vad man vill utan att motståndaren kan göra något och det på 24" avstånd.