Tyranids

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Tyranids

Inlägg av Katarsis »

@Godfather: Är gigantoenheten bra? Jag spelar mycket hellre med små claimers och om en 11:a Gaunts inte skall ge minus så tror jag väldigt många kommer spela med sådana.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

the godfather

Inlägg av the godfather »

en enhet om 32 modeller för 160 (då räknat på billigaste gauntan!) som bara ger minus ett. det är rätt nice om man vill ha hög komp.
tänk på att samma enhet kan plocka flera objektiv i den här editionen
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

sourpus

Inlägg av sourpus »

Katarsis skrev:@Godfather: Är gigantoenheten bra? Jag spelar mycket hellre med små claimers och om en 11:a Gaunts inte skall ge minus så tror jag väldigt många kommer spela med sådana.
fast "claimo-gaunt"-units kan inte göra så mycket mer än just claima. detta innebär ett meck med att hålla dem ur harms way under matchen men ändå hålla dem inom senap. giganto-enheten kan bidra med lite annoyance-skytte under några rundor innan de springer och claimar. det främsta hindret till giganto-enheten är väl nästan att skrapa mould-lines till 400000 delar för att bygga 5-6 poängsmodeller.

i övrigt känns mallen mycket mer balanserad nu.. och minus noll eller ett för gnutt-units, känns som man kan sminka runt. in other words: mall = ondbjörn approved.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

sourpus skrev:...mall = ondbjörn approved.
Helt objuden i mitt snurrande huvud hoppar en tanke, angående det sourpus säger, upp: Är det där bra eller dåligt?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Tycker man kan sätta -2 på gaunts rätt av istället.
Små enheter är bra på att vara billiga claimunits och förtjänar därför -2, och stora units ger för bra komp om de bara ger -1, så de kan gått också ha -2.

Låst