Chaos Daemons
Moderator: Kompmallsansvariga
- speedfreek
Re: Chaos Daemons
Vad är det som är meningslöst med en närstrids-IC med eternal warrior i en närstridsdedikerad enhet?
En närstrids IC som har 4 attacker i s4 och 2 wounds för 175p känns ju inte särskillt hett?speedfreek skrev:Vad är det som är meningslöst med en närstrids-IC med eternal warrior i en närstridsdedikerad enhet?
- speedfreek
Jag trodde han woundade allt på 4+ med instant kill...
Det gör han. Men det är inte så ofta man har nytta av det när man bara har 2 wounds. Möter han en hårdare enhet som kan slåss någorlunda, så dör han oftast runda 1. Och mot vanligt fotfolk tillför han inte särskillt mycket, eftersom breven ändå bör vinna.speedfreek skrev:Jag trodde han woundade allt på 4+ med instant kill...
öhhh, så han dödar alla tyranid monstrous creatures som kostar mer än honom på 4+ per träffad attack och har förmodligen initiativ mer än 2? och det känns inte spelförstörande?Jacke skrev:Det gör han. Men det är inte så ofta man har nytta av det när man bara har 2 wounds. Möter han en hårdare enhet som kan slåss någorlunda, så dör han oftast runda 1. Och mot vanligt fotfolk tillför han inte särskillt mycket, eftersom breven ändå bör vinna.speedfreek skrev:Jag trodde han woundade allt på 4+ med instant kill...
nu har jag ingen aning om vad det är för tjomme eftersom jag itne läst codexet och speciellt inte special characters så jag kanske missar något.
Ja' än't bittä'!
Några kommentarer om den nuvarande mallen.
Jag tycker att man borde sänka grundminuset för Demonprinsen och öka minuset för uppgrades som gör honom hårdare(t.ex iron hide, MoN) Utan dessa går dem ned väldigt enkelt. Nått sånt här kanske?
Daemonprince
-2 first Daemonprince, -4 2nd Daemonprince, -5 3rd Daemonprince
-3 Daemonic flight/Pavane
-2 Ironhide, Mark of Nurgle
-1 each Bolt of Tzeentch,Mark of Khorne/Tzeentch,Breath of chaos, unholy might, Aura of acquiescence
Sedan borde man kanske göra om minusen för troop demonerna så att man slipper massa halva poäng:
Bloodletters
-1 each unit of Bloodletters
-1 if numbering 10 or more
-1 if numbering 15 or more
-2 Icon of chaos (kanske bara -1 breven är ingen vidare icon enhet eftersom de dör så lätt)
Något likande borde väl även funka för Horrors och Daemonettes?
-8 För andra enheten plaguebearers känns väldigt mycket. Plaguemarines som kompar snällare, tål oftast mer, och är dessutom bättre på att slåss/skjuta. Dock kan de få lite mera minus för Icon än övriga troops då de överlever längre.
Jag tycker att man borde sänka grundminuset för Demonprinsen och öka minuset för uppgrades som gör honom hårdare(t.ex iron hide, MoN) Utan dessa går dem ned väldigt enkelt. Nått sånt här kanske?
Daemonprince
-2 first Daemonprince, -4 2nd Daemonprince, -5 3rd Daemonprince
-3 Daemonic flight/Pavane
-2 Ironhide, Mark of Nurgle
-1 each Bolt of Tzeentch,Mark of Khorne/Tzeentch,Breath of chaos, unholy might, Aura of acquiescence
Sedan borde man kanske göra om minusen för troop demonerna så att man slipper massa halva poäng:
Bloodletters
-1 each unit of Bloodletters
-1 if numbering 10 or more
-1 if numbering 15 or more
-2 Icon of chaos (kanske bara -1 breven är ingen vidare icon enhet eftersom de dör så lätt)
Något likande borde väl även funka för Horrors och Daemonettes?
-8 För andra enheten plaguebearers känns väldigt mycket. Plaguemarines som kompar snällare, tål oftast mer, och är dessutom bättre på att slåss/skjuta. Dock kan de få lite mera minus för Icon än övriga troops då de överlever längre.
Jag skulle vilja se ett kombominus för fatewaeaver och saker med 3+ armour save, det är sjukt svårt att hantera cruchers + fateweaver + BT för vissa arméer. Som kompensation skulle man kanske kunna sänka fateweavers grundminus lite.
Vad sägs om nått sånt här:fjugin skrev:Jag skulle vilja se ett kombominus för fatewaeaver och saker med 3+ armour save, det är sjukt svårt att hantera cruchers + fateweaver + BT för vissa arméer. Som kompensation skulle man kanske kunna sänka fateweavers grundminus lite.
Fateweaver -10
Every 2nd non IC unit with mark of tzeentch -1
Each non IC unit with iron hide -2
Each Bloodchrushers unit in an army that includes Fateweaver -1
-
Bengtsson den yngre
Är inte FW+BC bättre än -1?
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Jo, men bloodcrhushers har ju ironhide också, så det blir ju -3 totalt.Bengtsson den yngre skrev:Är inte FW+BC bättre än -1?