Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Blood Angels

Inlägg av HeadWar »

Morph skrev:Tycker BA är svåra att spelade på kompade turneringar, de är redan överkompade jämfört med andra listor. Det kan visas på att man knappt har sett BA top3 sedan codex'n släppts, borde finnas en anledning.
Av de tio senaste turneringarna där det finns angivet vilka arméer folk spelat:
1 och 3
1, 2 och 3
3
1
1
2

Om något verkar de få alldeles för hög komp. (Eller försökte du vara ironisk?)

Morph

Inlägg av Morph »

HeadWar skrev:Av de tio senaste turneringarna där det finns angivet vilka arméer folk spelat:
1 och 3
1, 2 och 3
3
1
1
2

Om något verkar de få alldeles för hög komp. (Eller försökte du vara ironisk?)
Ah, jag har inte kollat listorna själv, bara fått höra från folk och då har det typ aldrig varit BA i topp utan alltid det gamla vanliga: Eldar, Imperial Guard, Daemonhunters, Deamons, Orks och Nids. Jag får väl dra tillbaks att BA inte går att spela bra i komp. Förlåt min lathet att inte kolla upp fakta som jag hört. ;)

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Morph skrev: Ah, jag har inte kollat listorna själv, bara fått höra från folk och då har det typ aldrig varit BA i topp utan alltid det gamla vanliga: Eldar, Imperial Guard, Daemonhunters, Deamons, Orks och Nids. Jag får väl dra tillbaks att BA inte går att spela bra i komp. Förlåt min lathet att inte kolla upp fakta som jag hört. ;)
Är det en Brittisk tabloid som spridit dom ryktena?

Morph

Inlägg av Morph »

Nah, rykten från spelklubben jag är med i. Samt som de enda listor jag hört talas om är de listor som kommit top tack vare riktigt dåligt motstånd (spelare som inte kunnat regler) enligt BA spelaren.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Källkritik is the shit...

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag är riktigt nöjd med BA codexet och spelat de sen codexet släpptes. Jag lyckades ta andra platsen på sydcon, men jag hade riktigt tur den turneringen och det är min enda top-placering (ligger annars lite över mitten oftast, men det ska nog ändras snart :twisted: ).

När jag bygger kompade listor med BA codexet så utnyttjar jag den relativt sett snälla kompen på Assault Marines, jämfört med fordon. Assault Marines tillsammans med en präst gör att de tål det mesta och är fortfarande ungefär lika snabba som bilarna, men man slipper fordonsminus. Fordonen är mycket bättre med BA, vilket känns i mallen. Om något så tycker jag som BA spelare att kompen är lite åt det snälla hållet faktiskt, dock så har jag inte jämfört så noga med de andra mallarna.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Tycker dread i Storm Raven ska ha mer minus än vad Dread i Pod har.

Kumultativa minus på Storm Raven vore inte dumt heller.

Blood Talons borde ge mer minus än -2.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Det är rätt mycket som känns fel med BA.

Det uppräknade; Storm Raven, dess MM, Talons,
men även Predators och Mephiston.
Att köra och skjuta med allt gör BAs Preds väldigt mycket bättre än alla andras.
Jag tror vanliga Ass Marines med hopplåda kan få något extra för att DoA med troops är extremt bra i kombo med präster.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

speedfreek skrev:Det är rätt mycket som känns fel med BA.

Det uppräknade; Storm Raven, dess MM, Talons,
men även Predators och Mephiston.
Att köra och skjuta med allt gör BAs Preds väldigt mycket bättre än alla andras.
Jag tror vanliga Ass Marines med hopplåda kan få något extra för att DoA med troops är extremt bra i kombo med präster.
Jag är med på allt utom hoppande assaultisar. Dom närmar sig - 30 psi i tryck jämfört med sina kusiner assaultmarines i rhino. Den enda gången det är riktigt bra är mot armer utan countercharge.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Transporterna till AM borde ge extra -1 också eller nått sånt med tanke på hur mycket poäng man sparar.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar