Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Mortarion

Re: Blood Angels

Inlägg av Mortarion »

DHettNeck skrev:Transporterna till AM borde ge extra -1 också eller nått sånt med tanke på hur mycket poäng man sparar.
I och med att de kostar mindre men ger samma minus så är redan kompminus per poäng högre, vilket är det enda som spelar någon roll.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Återigen måste jag påpeka att detta inte stämmer när det finns kompneutrala saker att köpa. Billigare rhino ger alltså något mer i listan, även om det man får kanske inte är så bra så blir listan bättre.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Mortarion skrev:
DHettNeck skrev:Transporterna till AM borde ge extra -1 också eller nått sånt med tanke på hur mycket poäng man sparar.
I och med att de kostar mindre men ger samma minus så är redan kompminus per poäng högre, vilket är det enda som spelar någon roll.
Borde inte en enhet som är mer prisvärd i poäng än andra kompa mera? Jag fattar inget nu...

10 Grots, 40 poäng. Billig scoring som fan, kompar -2.
10 tacticals, vet inte vad de kostar, men antar runt 150-190 poäng, utan transoport kompar de -1.
Dvs Grots 0,05 per poäng
Tacticals 0,005 per poäng.
Så grots är 10 ggr bättre än en marine? :D

Går inte ihop om man följer ditt argument.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

En rhino utan något är -7/30p (utan fordons minus) En vanlig Rhino är strax under -3/30p. Så en BA rhino kompas redan mer än dubbelt så hårt.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

PerS skrev:En rhino utan något är -7/30p (utan fordons minus) En vanlig Rhino är strax under -3/30p. Så en BA rhino kompas redan mer än dubbelt så hårt.
nja -3,5 / 50 poäng -> -3 /30 poäng vilket gör att BA rhino är lite bättre kompat vilket det ska vara för 15 poäng för fast är inte värt det på en rhino.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag tänkte på Assaultmarine varianten där du har rabatt. Eftersom det var det som var under diskussion. En 50p rhino ska inte kompa hårdare än 3.5. Ingen har påstått det.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Varför har prästerna omvänt kumulativ minus? Nummer två bör väl ge mer minus än nummer ett?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

DHettNeck skrev:Återigen måste jag påpeka att detta inte stämmer när det finns kompneutrala saker att köpa. Billigare rhino ger alltså något mer i listan, även om det man får kanske inte är så bra så blir listan bättre.
Det intressanta är inte hur den kompar jämfört med det sämsta i listan utan med något genomsnittligt i listan.
Borde inte en enhet som är mer prisvärd i poäng än andra kompa mera? Jag fattar inget nu...
Jo, prisvärda enheter kompas hårdare än icke-prisvärda. Men bara det att kompen för något är samma trots minskad kostnad innebär att det kompas hårdare.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

mephiston kanske ska upp till 22-25 nåstans i komp

Prästen ska få mer plus för jumppack

Predator, eskalerande minus

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Lite funderingar efter att ha spelat ytterligare massa matcher med BA:

- Jag har ändrat mig angående Sanguinor och präst. Den kombon skall få lite extra minus. Även bortsett från effekten på Sanguinor själv så blir bonusattackerna han delar ut mycket mer värda med Furious charge.

- Deathcompany till fots bör inte få plus om de har transportmöjlighet. De bör å andra sidan inte få minus heller eftersom de mest kommer att jaga tomma rhinos, landspeeders och annat skräp efter att de har hoppat ut. +/-0 i grund är bra, och sedan mer minus för Litanies. Med jump pack skall de fortfarande ha plus eftersom de är riktigt oprisvärda.

Skriv svar