Sida 54 av 57

Re: Orks

Postat: 02 feb 2012, 18:30
av Zurken
För att 'eavy armour är en nobrainer, man ska bli belönad om man inte tar no brainers. En gående boss med klo och 'eavy armour har samma komp som förrut.

Re: Orks

Postat: 02 feb 2012, 23:21
av guildmaster
Zurken skrev:För att 'eavy armour är en nobrainer, man ska bli belönad om man inte tar no brainers. En gående boss med klo och 'eavy armour har samma komp som förrut.
4+ armoursave är väl inget att ge kompminus för. Vill vi uppmuntra spelare att inte ha någon rustning så ge +1 i komp om han behåller sitt Wet T-shirt save på 6+.

-2 för varje Meganobs i bil tycker är för hårt. Terminators är bättre* och får bara -1 även om de sitter i en raider (de får till och med +3 om det inte finns någon raider).
Fördelar:
- Fler attacker
- 2 wounds (spelar ingen roll mot fistar)
Nackdelar
- Inget invul (alla närstridsstjärnor har power weapons, jämfört med termornas 5+ eller t o m 3+)
- usel Ld (Bosspole ger extra minus)
- Rör sig långsammare och random charge
- kostar lika mycket

*Mina meganobs brukar få däng när de chargar termosar. I bästa fall dödar de varandra.

Re: Orks

Postat: 02 feb 2012, 23:40
av Da bomma
Rätta mig om jag har fel men

3 nob bikers inte troops utrustade med
1xpowerclaw
1xbigchoppa
1xbosspole
kompar nu -9

Kompade innan -5


Eller e jag helt ute o snurrar????

Re: Orks

Postat: 02 feb 2012, 23:48
av Zurken
Det stämmer, men jämför vettiga och spelbara enheter på 10 man istället så ser nog kompen lite bättre ut.

@Guildmaster, det enda jag gjort är att flytta ett minus från Power Klawn till 'eavy armour. En standard boss kompar samma.

Mega nobs vs. Terminators är en dålig matchup, men mot allt som inte gör instant death så är de bättre. De är två enheter som är lite svåra att jämföra då de fyller lite olika roller i sina arméer. Kanske att jag sänkte de lite för mycket, men -3 för en trea i bil kändes väldigt lågt.

Re: Orks

Postat: 03 feb 2012, 07:36
av The Gretchin
Håller med Guildmaster: Plussa om man inte tar Cybork/Armour men minska inte om man tar det.

Postat: 03 feb 2012, 07:51
av LillePer
Men Alex då kompar ju en bigchoppa boss med heavy armour sämre. Kanske inte värt

Re: Orks

Postat: 03 feb 2012, 07:58
av Lillen
Jag älskar den nya mallen! Vist tråkigt med lite mer minus på mega nobs. Men det kan man ta med alla andra förbättringar! :) specielt biker nobs som fick en lättnad i komp. En super optad tia med warboss kompade 83 eller nåt innan och nu kompar det 62 om jag minns rätt. Vilket jag känner är mer rimligt. Bra jobb zurken!

Re: Orks

Postat: 04 feb 2012, 08:55
av The Gretchin
Såg nu att startkompen höjts med 4 så jag ska sluta gnälla. :D

Re: Orks

Postat: 07 feb 2012, 00:25
av zomban
Mega nobs e sjukt mycke sämre en termissar, en meganob mob e typ som en skuta turmis utan cyklon. Dvs en enhet som bara går att närstrida med men inte e i närheten lika bra som närstrids termissar. Dom har dock tillgång till billiga transporter och ger extra Battlewagons till armen. Lämplig kostnad är -1 styck (-0.5 om dom inte har tillgång till bil)och -1 first kombi. Detta leder dock till att man måste ta en titt på den vanliga nobs mobben den e ju sämre och dyrare en meganobs. Den borde nog vara -0,5/nob with transport. -1/klaw. -1/nob if they have doc. -0,5/nob if banner. -1 first boss pole. -0,5 each wound group after the first. Sen en helt separat komp för nob bikes som nog ligger rätt bra just nu.

Re: Orks

Postat: 07 feb 2012, 00:30
av zomban
Lootas ligger också ganska högt just nu. 5 lootas är den bästa storleken och borde kompas sämst och 5 lootas hara ungeär samma eldkraft som ett heavyweapon team med guards men autocannons och tål inte så mycke mer eller mindre så borde kompa samma eller ett sämre för att orks inte har så mycke annat som skuter men just nu kompar dom -5 mot -2? plus att dom är horde för yttligare minus 0 till 5 beroende på hur mycke folk du har. Ett start komp på -1 med ytterligare -1 för varje påbörjad 4 vore mer lagom. Påbörjad 4 är för att de e då det krävs en till för break test.