Imperial Guard
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Imperial Guard
Vendettor ser man för att de är prisvärlda och nästan det ända i hela ig armen som ger mobil long range antitank..
Sentineller ger helt klart för mycket minus.. Specielt enheter med flera sentineller.
Man kanske skulle ge minus bara för enheten och inte för varje sentinel?
Sentineller ger helt klart för mycket minus.. Specielt enheter med flera sentineller.
Man kanske skulle ge minus bara för enheten och inte för varje sentinel?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Och så kanske man skulle göra skillnad på scout och armoured sentinels.
Tycker -3 i komp för 3 scouts sentinels med autocannons är riktigt billigt.
Samma med -6 i komp för 3 Armoured Sentinels med Lascannons.
Kollar då det, ni har helt rätt i att de inte direkt dominerar den svenska Warhammerscenen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Du menar förutom Sentinel, Vanquisher, Hydra, Basilisk, Medusa, Colossus och Manticore? Stackars IG, himla ont om long range AT.Nefrums skrev:Vendettor ser man för att de är prisvärlda och nästan det ända i hela ig armen som ger mobil long range antitank..
Men visst, Vendettorna är sjukt bra på många sätt.
-
Silversixx
Tycker -6 för 3 Armoured Sentinels känns lite skevt. Det kostar rätt mycket i rena poäng för en enhet som inte är sådär jättebra på det de ska göra.mtz skrev:Och så kanske man skulle göra skillnad på scout och armoured sentinels.
Armoured sentinells är skitbra på vad de skall göa, nämligen att hålla uppe enheter som inte har en fist. Och även med fist, är de en helt OK roadblock.
-1 per styck om de inte har LC är för billigt. Med tanke på deras kostnad är det ju pluskomp och det förtjänar de absolut inte!
-1 per styck om de inte har LC är för billigt. Med tanke på deras kostnad är det ju pluskomp och det förtjänar de absolut inte!
Pansarsentinellen vill nog helst gå och skjuta. Den kan säkert användas som roadblock men IG har fastattack grejer som istället för att binda upp ens gubbar, dödar dom på en runda. Att dra upp kompen på sentinellen kommer kanske göra den ännu mindre attraktiv. Sen har ju de flesta häftiga arméer krakgranater på sitt infanteri.Mortarion skrev:Armoured sentinells är skitbra på vad de skall göa, nämligen att hålla uppe enheter som inte har en fist. Och även med fist, är de en helt OK roadblock.
Inte för jag spelar IG eller något.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
En krak-granat har 1 chans på 108 att göra weapon destroyed eller immobilised på en armoured sentinel. Och du behöver göra två såna resultat per walker för att döda dem. (Fast ett immobilised gör det ju lättare att träffa för andra attacken.)n00bn skrev:Pansarsentinellen vill nog helst gå och skjuta. Den kan säkert användas som roadblock men IG har fastattack grejer som istället för att binda upp ens gubbar, dödar dom på en runda. Att dra upp kompen på sentinellen kommer kanske göra den ännu mindre attraktiv. Sen har ju de flesta häftiga arméer krakgranater på sitt infanteri.Mortarion skrev:Armoured sentinells är skitbra på vad de skall göa, nämligen att hålla uppe enheter som inte har en fist. Och även med fist, är de en helt OK roadblock.
Inte för jag spelar IG eller något.
Så man kan räkna med att stå kvar hela matchen med en enhet utan fist. Sen är det väl bara Marines och Chaos som har krak grenades på sitt grundinfanteri som jag kan komma på.
Tänkte på den stora stubborn enheten som IG kan plocka ihop. (flera kombinerade squads med commissar) jag tycker att den är lite sträng. En tanke vore ifall commissaren gav lika mycket minus som det är squads i platoonen. Ett minus på mellan 2-5 vilket jag tror skulle ballansera upp den enheten.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 158#p10158Tadaotoko skrev:Tänkte på den stora stubborn enheten som IG kan plocka ihop. (flera kombinerade squads med commissar) jag tycker att den är lite sträng. En tanke vore ifall commissaren gav lika mycket minus som det är squads i platoonen. Ett minus på mellan 2-5 vilket jag tror skulle ballansera upp den enheten.