Chaos Daemons

Moderator: Kompmallsansvariga

Per Pirat

Re: Chaos Daemons

Inlägg av Per Pirat »

Kan man inte bara höja grundkompen?
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Per Pirat skrev:Kan man inte bara höja grundkompen?
Även om man ökar grundkompen så är det en hel del enheter som har för mycket minus, jämfört med annat. Finns gott om saker som kompar dåligt mest för sakens skull.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Minuset för Blood Crushers är lite konstigt formulerat. Jag antar att tanken är att man helt enkelt räknar ihop hur många Crushers som finns i armén totalt, och räknar ut minuset, men det är inte det som står, och det normala i mallen är väl att de minus som står på en unit entry räknas separat per enhet om det inte står något annat?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

-3 each of the additional 5 Bloodcrushers
och
-4 each additional Bloodcrusher

Bör läsas som
-3 each of the additional 5 Bloodcrushers in the army
och
-4 each additional Bloodcrusher in the army
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Sedan demonkompen kom har jag spelat med en solid grund och sedan modiferat vissa delar beroende av komp. Då det ligger så mycket minus i heavysektionen och numera på HQ sektionen började jag spela med 2 great unclean ones. Andra demonspelare följde efter i detta. När sedan mallen uppdaterades har man noterat att "alla spelar ju med de här valen" så fick GOU ytterligare minus och man lade in minus för flera monster/fordon i listan. Man pressas att ta andra val som inte ger så mycket minus, sedan följer mallen efter och man pressas till nya val tills det inte finns något vettiggt att spela med. Detta har resulterat i att jag numera struntar i komp helt för att kunna ha en chans att möta "alla" typer av armeér. Det är inte ballt att hoppas att en horror med bs 3 str 8 ska träffa den där falken i röven, det blir roligare att ha en chans i matchen oavsett komp.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Per Pirat skrev:Sedan demonkompen kom har jag spelat med en solid grund och sedan modiferat vissa delar beroende av komp. Då det ligger så mycket minus i heavysektionen och numera på HQ sektionen började jag spela med 2 great unclean ones. Andra demonspelare följde efter i detta. När sedan mallen uppdaterades har man noterat att "alla spelar ju med de här valen" så fick GOU ytterligare minus och man lade in minus för flera monster/fordon i listan. Man pressas att ta andra val som inte ger så mycket minus, sedan följer mallen efter och man pressas till nya val tills det inte finns något vettiggt att spela med. Detta har resulterat i att jag numera struntar i komp helt för att kunna ha en chans att möta "alla" typer av armeér. Det är inte ballt att hoppas att en horror med bs 3 str 8 ska träffa den där falken i röven, det blir roligare att ha en chans i matchen oavsett komp.
+1

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Kommer det bli några större förändringar på demonernas komp i nästa kompmall? Målar så långsamt så vore tråkigt om jag målade något jag inte kan använda när det väl beger sig.

snolb

Inlägg av snolb »

Vad är argumentet för att inte Plague Hulk får vara med..?

Jacke

Inlägg av Jacke »

Varför så lite förändringar i mallen? Jag hade hoppats på ett lyft i stil med det som CSM fick.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

snolb skrev:Vad är argumentet för att inte Plague Hulk får vara med..?
Att det är en Apocalypse-enhet?

Skriv svar