Tyranids

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Tyranids, nya codexet

Inlägg av HeadWar »

the godfather skrev:bs4 s10 ap1 lans.
What!? Jag som funderade på att spela utan Librarian ibland, men det är ju tydligen bara att glömma.

Falkman
Inlägg: 219
Blev medlem: 30 okt 2009, 16:30

Re: Tyranids, nya codexet

Inlägg av Falkman »

HeadWar skrev: Ja.

Om du tar två listor, där den ena har bra AT och den andra inte har det, är det då rättvist att de har "samma" komp?
Det är det givetvis inte, men är det å andra sidan rättvist att en arme måste ta feta minus för att ens ha en chans mot en mech-lista?
Tyranids utan sina ranged AT kommer inte att kunna göra ett skit åt fordon, och det vore ju rent ut sagt löjligt om man inte ska kunna spela med lite AT utan att kompen sjunker i golvet.

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Tyranids, nya codexet

Inlägg av Jacke »

Kan man spela mechat med mallen så bör man kunna spela anti-mech också.

Som folk sagt så är inte nidsen en jättestark codex, så det bästa vore kanske att kompa dem snällt till en början. För att sedan lägga på mera minus när man sett vad som verligen är bra.

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Tyranids, nya codexet

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Jacke skrev:... så det bästa vore kanske att kompa dem snällt till en början. För att sedan lägga på mera minus när man sett vad som verligen är bra.
jag tror att det är det absolut bästa att göra så.

Fast tvärt om.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Tyranids, nya codexet

Inlägg av HeadWar »

Bengtsson den yngre skrev:Fast tvärt om.
Exakt. Om man tycker att det ligger för mycket minus på en enhet går det att låta bli att ta den, men om det ligger för lite minus så går det att "bryta" mallen, och motståndarna kan ju inte välja att inte spela mot de felkompade enheterna.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Tyranids, nya codexet

Inlägg av speedfreek »

Falkman skrev: Devilgaunts
Kallar man något för "jävla utmärglade" så är man diskad!

Falkman
Inlägg: 219
Blev medlem: 30 okt 2009, 16:30

Re: Tyranids, nya codexet

Inlägg av Falkman »

speedfreek skrev:
Falkman skrev: Devilgaunts
Kallar man något för "jävla utmärglade" så är man diskad!
Vad jag vet så har dom kallats det i 2-3 editioner nu, inte direkt mitt påfund.

sourpus
Inlägg: 244
Blev medlem: 07 jul 2009, 10:04

Re: Tyranids, nya codexet

Inlägg av sourpus »

dakka-gaunts för bövelen. "jävla utmärglade" är det bara finniga fjortonåringar från warseer sin säger..

för övrigt anser jag att en lista som fokuserar på anti-tank ska straffas kompmässigt lika hårt som en lista som fokuserar på mech. är inte det ganska rimligt?
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Per Malmberg
Inlägg: 15
Blev medlem: 10 nov 2009, 13:19

Re: Tyranids, nya codexet

Inlägg av Per Malmberg »

Jag är också för en ganska sträng kompning till att börja med, framförallt med eskalerande minus på tex just zoans, mawlocs, alla sorters spam egentligen, tills man ser hur det tar sig. Det jag ville få fram var förstås inte att en armé med bättre AT ska ha samma komp som en med mindre, det är ju bara dumt, utan jag menade snarare uttrycka nån slags önskan om att tyranider ska få ha AT som är något att ha, precis som alla andra armeér.
For the record så spelar jag inte ens tyranider, däremot spelar jag mot dem och det är precis lika tråkigt att vara mechad som att inte kunna göra mycket åt mech.

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Tyranids, nya codexet

Inlägg av Jacke »

Problemet med nids är ju att det bara är Hive guards och Zoans som har bra Anti-tank vapen. Inga andra enheter utgör ens ett hot med fordon. Vad är odsen att ens 250+ tyrant ens smäller en rhino med sin überkassa venom-cannon?

Skriv svar