WETTCON 2015
Moderatorer: GoB40k, Flogger, Gullberg
Re: WETTCON 2015
Är det först till kvarn att betala för att säkra en plats eller har de som är före på listan förtur?
Vill vara med och leka i alla fall! /Stefan Fällström
Vill vara med och leka i alla fall! /Stefan Fällström
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Man är inte anmäld förrän man har betalat. Så först till kvarn! 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Hej,
Jag har skickat mail med info och betalt (via Stefan Viterstedt) dock
är jag inte på listan?
Mvh
Erik Asplund
är jag inte på listan?
Mvh
Erik Asplund
Förövrigt så JA, det nya IK codexet kommer vara det som gäller på WettCon. Så nu slipper ni IK-spelare oroa er för nidsens flygcirkus 

Fixat nu! Har haft fullt upp senaste dagarna så varit lite seg, sorryAsp skrev:Hej,
är jag inte på listan?
Mvh
Erik Asplund
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tror det kommer vara drygt iaf, men nu kanske man kan spela matchen åtminstoneFlogger skrev:Förövrigt så JA, det nya IK codexet kommer vara det som gäller på WettCon. Så nu slipper ni IK-spelare oroa er för nidsens flygcirkus![]()
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Fått besked om att fantasygänget blir typ 90 personer (än så länge) vilket innebär att vi inte kommer kunna utöka turneringen utan det kommer bli 36 platser och inte fler 
Bygger lista inför Wettcom och jag har en fråga.
Jag har BA med Dante som LoW. Jag har också IG som allies. Hur gör jag då om jag vill ha en knight då jag har redan fyllt allied och LoW sloten?
/Erik
Jag har BA med Dante som LoW. Jag har också IG som allies. Hur gör jag då om jag vill ha en knight då jag har redan fyllt allied och LoW sloten?
/Erik
Då tar du bort BA eller IG delen och gör sedan listan utifrån det.Asp skrev:Bygger lista inför Wettcom och jag har en fråga.
/Erik
En Knight är inte en LoW, en Knight är ett Knight Detachment (alltså 1 av dina 2) och har du då ett BA detachment och ett AM detachment så bryter du mot turneringens regler (du har 3 detachments och bara 2 är tillåtna).
Men eftersom nya IK Codexen inte är släppt än och det är den som sak användas så vet faktiskt inte Flogger vad han pratar om i posten ovan då vi inte vet hur de ska räknas ännu...Flogger skrev:Då tar du bort BA eller IG delen och gör sedan listan utifrån det.Asp skrev:Bygger lista inför Wettcom och jag har en fråga.
/Erik
En Knight är inte en LoW, en Knight är ett Knight Detachment (alltså 1 av dina 2) och har du då ett BA detachment och ett AM detachment så bryter du mot turneringens regler (du har 3 detachments och bara 2 är tillåtna).
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Röde skrev:Men eftersom nya IK Codexen inte är släppt än och det är den som sak användas så vet faktiskt inte Flogger vad han pratar om i posten ovan då vi inte vet hur de ska räknas ännu...Flogger skrev:Då tar du bort BA eller IG delen och gör sedan listan utifrån det.Asp skrev:Bygger lista inför Wettcom och jag har en fråga.
/Erik
Röde har helt rätt! Detta kan ändras innan turneringen (förutsatt att nya codexet hinner släppas innan turneringen)