En fin efterkonstruktion där . Iofs kanske just den kan göra din version attraktiv nog för att kunna vara ett alternativ. Vi får diskutera det. (skype?)DHettNeck skrev:Jag har aldrig sagt att du ska få välja vilket kort som ska vara aktivt Jag sa ju att om du har ett aktivt och får ett till så discardar du det och drar ett nytt. Så nej, det gynnar inte statiskt skytte
Ja, men vi vill väl inte ha tillbaka dem så som de fanns i 6e? Så därför skall vi ju undvika att gynna dem. Skyttearmérna kan ju alltid diskuteras men hellre en mobil skyttearme än en statisk.Sen så ser jag inte riktigt problemet med statiska skytte-arméer då de redan är sämre än mobila skytte arméer i 7:th och framförallt i Maelstrom överlag.
Det fetstilta är det jag syftar på. Man vill minsk SO då de skapar lite väl mycket slump. Alltså minskades de. Om man hade velat ha samma ratio som innan så hade man tagit 2x6 styckenSen tror jag snarare att ETC minskade antalet kort dels för att undvika dubbletter men också dels för att det inte fanns tid att fixa 36 balanserade kort. Mängden SO-kort man väljer att ha med är ju snarare en fråga rörande hur viktigt/vanliga man vill att den typen av kort ska vara i förhållande till de andra typerna av kort.
Jag håller med om att dra objektiv i motståndarens zon är ett problem. Dock inte att det är lika stort. Självfallet tycker du att ditt förslag är bättre annars hade du väl inte lagt fram det?Jag tycker också att problemet är minst lika stort om man bara drar objectives i motståndarens deployment zone som i sin egna, så jag ser inte häller erat försöka att "balansera" ut det hela som speciellt lyckat. Är det balansen ni vill åt är mitt förslag bra mycket bättre. Men kan man bara klara av två per runda tycker jag inte att det behövs alls om jag ska vara ärlig.
Det kanske är bra nog om man kastar de extra dragna men borde man inte helt enkelt bara köra med en 24 lek då? Detta gör att man slipper dubbletter i egna (eller motståndarens) zon under matchen lopp.