Shadowgames 19-21 okt

Turneringar som hålls av Shadowplayers i Hallstahammar

Moderator: Tjarls

jeppeapan

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av jeppeapan »

Det slog mig att det är lite orättvist mot oss icke-CSM spelare om de får mer tid på sig att skicka in lista. Dessutom så vill åtminstone jag kunna anpassa min lista till att möta nya CSM. Därför föreslår jag att alla får framflyttat in-skicks-datum om nu det nya codexet ska tillåtas.

Användarvisningsbild
Tjarls

Inlägg av Tjarls »

Blom skrev:Ang. Mission 5 med guld mynt. Jag gissar att man inte vara embarkad i en bil och plocka på sig ett guld mynt. Och inte heller att en bil med scoring som håller ett mynt kan röra sig över 6". Sen borde väl inte en zooming flayer med scoring i kunna plocka upp det va?
Embarked units kan plocka guldmynt.
------------------------
troligt skrev: Jag har testat och köra guldmynten (Mission 5) och har en del frågor/observationer:
* Detta kändes lite "fel" när jag testade uppdraget - även om jag har full förståelse för att assault enheter måste få assaulta, det är ju det som de är byggda för, men jag undrar - finns det någon gyllene medelväg som går att utforska tror ni?
Vi har valt att promota offensivt spel :) Så ingen gyllene medelväg denna gång :)
-------------------------
troligt skrev: * Det står inte specifikt, men jag antar att om jag har ett mynt och väljer att röra mig längre än 6" så är det möjligt, men att jag då tappar myntet (troligen på platsen som är mest i mitten av min unit när jag går från 6" -> 6.1", eller hur är det tänkt? Rent strategiskt kanske man faktiskt känner att det är värt att släppa myntet av någon anledning, eller finns inte den möjligheten?
Formuleringsmiss från mig. Givetvis ska man kunna välja att lägga benen på ryggen om man så önskar. Väljer man att springa längre än 6" släpper man myntet först och movar sen.
------------------------------
Neth_Oni skrev:
* Om jag förstått det rätt så får man inte röra sig längre än 6" EFTER att man plockat upp ett guldmynt, vilket man gör genom att passera det med någon del av en scoring enhet. Vilket innebär att ex. en Eldar Jetbike kan åka 12", sedan turboboosta 24" och då nå ett mynt. Därefter kan den köra en Eldar Jetbike move på max 6" (då den nu bär på ett mynt och tappar det om den åker mer än 6"), därefter varje ny runda är den begränsad till max 6" move, är det korrekt?
Precis. Om jag tolkar dig rätt är vi överens
Ingen kan röra sig mer än 6" med ett mynt i ägo, vad du gjort tidigare bryr sig inte myntet om. Så om alla jetbikemovesen var legala i ovanstående text kan man göra precis så. Och efter att man fått myntet kan du max förflytta dig 6"
Nu kanske jag uppfattat det hela fel men visst skulle väl dessa spelas som the relic? I så fall kan man bara plocka upp mynten i movement phase, vilket känns mycket stabilare då det inte innebär att vissa arméer kan plocka upp dem i runda 1 och i samma runda vara tillbaka i sin egen deployment
Jag är inte riktigt med på vad du menar. Du har fortfarande bara din movement phase att tillgå. Du kan ju inte ”run” med den.
---------------------------------
troligt skrev:* Att döda en nomierad Heavy/Elite/Troop/Fast - vad händer med dem som kan köpas flera per 1 slot? Jag utgår ifrån att man då väljer 1 (av ex. 3) och att det räcker att döda 1 av 3, trots att de köps som fler än 1 på 1 slot?
Köps de som en unit så dödas de som en unit. Vi kommer som sagt skriva ut alla listor i armybuilder och en ”slot/rad” är det man väljer.

I händelse av att en warwalker är immobiliserad så gäller det att skjuta ut den det sista lilla så den sprängs 

Användarvisningsbild
Tjarls

Inlägg av Tjarls »

Nu är klockan över 12 och vi har även då ett resultat att presentera i omröstningen om CSM.

Vi fick in 14 svar, vilket i sig inte är tillräckligt för att komma till beslut. Men vi har även en majoritet på 8 röster mot att spela den nya boken.

Många bra argument för båda sidor men resultatet är som sagt att den nya CSMboken inte kommer spelas.

Är det någon som kommer hoppa av till grund av detta vill jag ha ännu en bekräftelse för detta.

Blom

Inlägg av Blom »

Inte för att klaga men snälla, snälla använd inte armybuilder. Det pogrammet är så väldigt svårt läst. kopiera heldre bara alla listor ni fått in i ett nytt word dokument gör det till en pdf och släng upp här.

Jag börjar för övrigt bli jätte taggad på shadow games! Helgen kommer bli super kul!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Blom, jag kommer för egen del att skriva ut min egen lista och ta med mig, så att jag själv fattar vad jag har i armén. För jag är med dig på åsikten att ArmyBuilder är ett skrälle att läsa. Så jag drar mitt strå till stacken och fixar det själv.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

mickied

Inlägg av mickied »

Jag avanmäler mig.

Livet är för kort för att slösas bort på dåliga viner och billig underhållning.

Det går fler och roligare tåg.

Lycka till dock. Hoppas att det blir ett roligt och trevligt event för alla inblandade :)

Mvh Mikael Dehlin - Degerfors rollspelsklubb
The lord giveth. The lord taketh.

lilleklegg

Inlägg av lilleklegg »

Jag måste bara få ställe en fråga. Det står att det är 25 anmälda till eventet. Är det 25 totalt? Alltså Båda Fantasy och 40K spelare? I så fall hur många är anmälda till 40K?

Ber om ursäkt direkt i fall detta redan har tagits upp i tråden. Min son står och drar i mina byxor så jag hinner inte forska i det. Utan hoppas att någon kan förtälja mig lite snabbt bara. :)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

lilleklegg skrev:Jag måste bara få ställe en fråga. Det står att det är 25 anmälda till eventet. Är det 25 totalt? Alltså Båda Fantasy och 40K spelare? I så fall hur många är anmälda till 40K?

Ber om ursäkt direkt i fall detta redan har tagits upp i tråden. Min son står och drar i mina byxor så jag hinner inte forska i det. Utan hoppas att någon kan förtälja mig lite snabbt bara. :)
Det är bara 40Kn. Fantasyturneringen har många fler anmälda ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Tjarls

Inlägg av Tjarls »

lilleklegg skrev:Jag måste bara få ställe en fråga. Det står att det är 25 anmälda till eventet. Är det 25 totalt? Alltså Båda Fantasy och 40K spelare? I så fall hur många är anmälda till 40K?

Precis som dhettneck säger så är detta en unika listan för 40K (Som för tillfället är nere i 24). Det tror jag dock blir den slutgiltiga siffran då jag pratat i telefon med de som ännu inte fått in betalning/lista och luskat fram vilka som i tanken avanmält sig utan att meddela detta. Om inget oförutsett händer så som sjukdom så kommer ni vara 24 som gör upp om titeln :)

Den som är intresserad av vilka fantasyspelare som kommer kan kika här: http://swfbr.ipbhost.com/index.php?showtopic=4870

-----------------------------
mickied skrev:Jag avanmäler mig.

Livet är för kort för att slösas bort på dåliga viner och billig underhållning.

Det går fler och roligare tåg.

Lycka till dock. Hoppas att det blir ett roligt och trevligt event för alla inblandade :)

Mvh Mikael Dehlin - Degerfors rollspelsklubb
Du är välkommen nästa år så får vi hoppas att det inte är din bok som krockar den gången :)

Blom

Inlägg av Blom »

Snart på ett Shadow Games nära dig:

Bild
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar