Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Flogger »

Captaingallas skrev:
Flogger skrev: Haha, har så många carnifexar så skulle kunna bygga tre sådana här till och fortfarande ha 5 fexar över ;)
Tack! Så många?? Gissar att du också älskade dem i förra codexet, undrar vad tusan som motiverade en dubbling av poängen och justering så att alla i samma unit måste vara exakt likadana i nuvarande, och ser fram emot när de blir grymma och prisvärda igen i nästa bok? :D
Haha, köpte massa tyranider av en snubbe för 800kr, fick typ 120 gaunts, 8 fexar, 3 hive tyrants osv. :P

Hade de bara haft 6 wounds eller 2+ save så hade jag lätt spelat med 3st på varenda turnering, men nu är de bäst till kompade turneringar :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

en färdig stormtalon.png
målat en ultramarine stormtalon till min pre-heresy arme.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Fråga: Är det nån speciell hårspray man ska använda när man ska salta modeller? Nån som funkar bättre än nån annan?

Och för att hålla mig on-topic: Så jag hade lite ledig tid för ett tag sedan och gjorde en obliterator...eller nåt...
Bild
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

bluebird

Inlägg av bluebird »

Excessus skrev:Fråga: Är det nån speciell hårspray man ska använda när man ska salta modeller? Nån som funkar bättre än nån annan?

Och för att hålla mig on-topic: Så jag hade lite ledig tid för ett tag sedan och gjorde en obliterator...eller nåt...
Bild

Kitbash for the win!! Cool!

Blom

Inlägg av Blom »

Bild

Bild

Detta har jag jobbat med i dag. En warp talon och slå-fram-på-tabellen spawn, som säkert inte kommer användas allt för ofta.. Men skymtar en havoc med autocannon på första bilden med. Warp talonen blåa delar är välfigt mycket mörkre än vad som framgår på bilden.

Edit ursäkta för någon stora bilder..
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Blom skrev:... En warp talon och slå-fram-på-tabellen spawn, som säkert inte kommer användas allt för ofta...
Jag hoppas faktiskt att det blir den som avgör Gamers weekend för dig. Och att den får se spelbord varje match, så du inte tar med den i onödan

Blom

Inlägg av Blom »

Jo att använda den någon gång och att skulle göra nytta hade ju verkligen vart kul:) Och heldre den än en prins, för det har jag ingen målad modell till :roll:
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Arioch

Inlägg av Arioch »

Markör till mina Eldar då...

Bild

Bild
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Niklas

Inlägg av Niklas »

Har länge gått och pratat om det, har länge gått och skjutit på det, men förra veckan så tog jag äntligen itu med min defiler konvertering efter att Michael Carl donerade en gammal raider jag äntligen fick ge den behandling som den förtjänade.

Här fångad med den fantastiska kameran på min telefon.

Bild
Bild
Bild

Den är inte helt färdiglimmad på bilderna, vissa bits(t.ex den lila plåtarna) ligger bara på figuren, vissa bits har tillkommit helt(t.ex den twinlinkade heavy flamern) - tanken var att ge en bild av hur den ser ut när den väl är färdig. Sedan dess har jag faktiskt avslutat limmandet, sprayat fanskapet och börjat lite smått med att måla underredet och benen.

Modelling for disadvantage!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Snyggt!

Sitter eldkastaren i svansen?

Skriv svar