Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Grudge »

Hej alla! Jag ramlade in här av en slump för ett litet tag sedan och har lurkat sedan dess. Det är kul att se att det finns ett svenskt community med lite aktivitet - jag blev så inspirerad att jag letade fram kartongerna i förrådet med gamla Warhammer-grejor och bestämde mig för att börja måla och pyssla igen!

Jag har inte hållit i en pensel på 14 år, men det senaste jag målade var nog dessa Orks, och när jag skulle fota dem upptäckte jag att de ju inte är färdiga än - inga ögon, ingen rost på metallen, ingen vädring, basen halfärdig osv. Så jag har pysslat ihop några fler boyz och en Wartrack som jag tydligen köpt (bytte ut den fula drivern och gunnern mot nyare boyz), som jag nu tänker måla.

Hittade även mina första beakies från 1991, mina 2nd edition Ultramarines, lite Eldar och Sisters of Battle från 3rd edition som jag tänkte fota. Kanske gör jag en egen tråd för dem, lite 90-tals nostalgi.

Men nu är det slugga boyz som gäller:

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Lottomannen »

Välkommen! Alltid kul med mer projekt, och om ryktena stämmer så får dina orker ett nytt codex till sommaren, så det är bra tajming :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Rasmus »

Bild

Och sen fanns det faktiskt hela 2 modeller i armén!
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt! :wub:
Håll den klassen rakt igenom på armén så blir det grymt!

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Grudge »

Lottomannen skrev:Välkommen! Alltid kul med mer projekt, och om ryktena stämmer så får dina orker ett nytt codex till sommaren, så det är bra tajming :)
Tack så mycket! Jag har sett ryktena om en kodex. Får hoppas att inte för mycket av det jag hinner måla innan dess blir utdaterat. :?

Wurrkop
Inlägg: 95
Blev medlem: 14 sep 2012, 22:18

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Wurrkop »

Snygga Orker!

Å den gamla lådan som det räckte med två av för att få ihop en hel trupp, det var tider det :)


Går själv å väntar på nya Ork Codexen med viss bävan.

Var ganska besviken när nuvarande kom, mina mäktiga lootade russar blev opentoppade rhinos med stympade battle cannons, att Mob Up försvann, choppas blev mycket sämre, waaagh inte längre gjorde boyz till I4 å nobz till I6, inga burnas som val för vanliga boyz mobs, var redan på väg att trilla ur hobby å sen när min arme jag byggt runt Chapter Approved Death Skullz listan inte längre gick att köra blev jag ledsen i ögat å la ner helt i tills sent förra året.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Grudge »

Ugh! De har ju gått och ändrat på alla färgerna! Var är min älskade Snot Green och min Snakebite Leather?

Och inte heller finns det någon riktig guide över vilka färger som är nyanser av samma grundfärg, bara guider som blandar hej vilt mellan olika toner. Ska man lägga en hudton-wash över mörkbrunt för att göra khaki nu för tiden? Och drybrusha med lila? What? Det var bättre förr... mumble grumble...
Bilagor
wtf.png
wtf.png (26.5 KiB) Visad 1626 gånger

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Halvar »

Ja' än't bittä'!

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Jonke »

http://www.dakkadakka.com/wiki/en/Paint ... lity_Chart

Färgerna matchar dock inte exakt. Tex Vallejos heavy blackgreen är mycket grönare än gamla orkhide shade.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Grudge »

Tack så mycket. Jag har beställt ett gäng färger nu, det blir spännande att se hur de matchar de gamla.

Skriv svar