MålningsSweFAQ?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
kodi

Re: MålningsSweFAQ?

Inlägg av kodi »

Jo det var något i den stilen jag tänkte mig. Jag jobbar professionellt med grafisk design så den biten är inget problem, jag vill bara inte bryta några regler.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Om du inte skriver ut enstaka uppgraderingars poängkostnader eller försöker distribuera reglerna ska det vara lugnt.
Ja' än't bittä'!

kodi

Inlägg av kodi »

Tackar er för svar! :wub:

Användarvisningsbild
Lottomannen

MålningsSweFAQ?

Inlägg av Lottomannen »

Sidospår: Se och lär av Rödes lista. Sådana vill jag se mina meddpelare ha, så tydligt och fint.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Skulle föredra denna listan:

HQ - Farseer (Warlord)
Singing Spear

HQ - Spiritseer

Troop - 5 Wraithguards
Wraithcannons
Transport - Wave Serpent
TL Scatterlaser

Troop - 5 Wraithguards
D-scythes
Transport - Wave Serpent
TL Scatterlaser

Heavy Support - Wraithlord
2 Flamers, Ghostglaive, Bright lance, Scatterlaser

Heavy Support - Wraithlord
2 Flamers, Ghostglaive, Bright lance, Scatterlaser

Heavy Support - Fire Prism
Spirit stones

Istället för den Röde gjorde. Listor där varenda lilla detalj utskriven gör det svårt att se det viktiga enligt mig. Som nybörjare kan det såklart vara bra att ha en väldigt tydlig lista, men en van spelare vill mycket hellre ha en simplare lista. Jag brukar på större turneringar ha en tydlig lista och en simpel :)

----

Tillbaka till grundämnet skulle jag personligen uppskatta en standardiserad målningsmall, även om jag ligger ganska nära minimum kravet för vad som räknas som målat.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

@ zurken. Jag har ofta en sån också.

Den första varianten vill jag gärna ha för min egen del så jag inte glömmer en massa hela tiden och slipper slå i böckerna så mycket. Jag spelar för sällan och då tycker jag den är bra att ha.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Röde skrev:Läs då konvertering som bitzbashande och användande av ex. Chapterregalia från FW mm.
Tja, jag tycker en armé mycket väl ska kunna få max av en mall även om den bara innehåller originaldelar. Kanske borde "ögongodis"-kategorin utökas till att ha fler poäng istället?

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Jag tycker det blir fånigt om man "måste" frimåla eller konverter uppenbart för att få maxpoäng av en mall när det kunde vara lika snyggt utan. En passande, subtil, snyggt utförd konvertering är i många fall snyggare än att ha gått bananas i hela armén och kitbashat sönder allt. I dagens läge är man nog som mest unik och iögonfallande om man spelar Ultras målade i standardschema utan några som helst främmande bitz.

Helhetsintrycket är större än summan av de ingående delarna.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Det handlar ju inte om att straffa icke-konverterade arméer utan om att belöna konverterade arméer.

Jag tycker en helt konverterad armé gott kan få 1p extra för det jobbet. Ser verkligen inte problemet med det.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag gillar inte mallen alls faktiskt. Mycket känns väldigt föråldrat i den, men framförallt så tycker jag inte alls om mallar där man måste ta ALLT för att få maxpoäng.

Ska man använda denna typen av mallar så bör det finns 30p totalt man kan få, men att man max får räkna 20p. Att uppnå en bra målningspoäng bör inte kräva att man ska ha gjort både freehands och massa konverteringar. Med denna mallen skulle claras arméer inte komma upp ens nära max, men dom skulle ändå vara uttagna till best painted, det känns bara fel.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar