Får jag måla alla mina eldar i samma färger?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Får jag måla alla mina eldar i samma färger?

Inlägg av Katarsis »

muffin skrev:tre färger ska man ha då det är ett krav på många turnerigar så det kan vara bra att veta om det.
Kan folk sluta sprida detta rykte? Det stämmer kanske för var tjugonde turnering; alla turneringar har antingen inget målningskrav eller krav på färdigmålat/TableTop. Även om det skrivs att det räcker med tre färger kan jag slå vad om att det inte är så i verkligheten (en vitsprayad modell med tre prickar i pannan kommer ändå inte att räknas).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

WarriorsOfTheLight

Inlägg av WarriorsOfTheLight »

blom skrev:Du kan ju måla dem så dem har dina grund färger bara att någon del har aspect färgerna eller så^^
Ja jag ska nog ge mina dire avangers ett blått streck på ryggen eller nåt.
"We make you look like grots"

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

HeadWar skrev: egge kan.
Jaså? Vad säger han då? (Antar att det gäller RydCon.)

Jag brukar iof gilla Egges tongångar så en viss typ av galen frihet ska man givetvis berättiga honom men här känner jag väl att galenskapen mer övergår i nån form av maktfullkomlighet i sådana fall. :P

egge

Inlägg av egge »

Nej då. Jag kör på subjektiv bedömning. Är min subjektiva åsikt att jag gillar snubben så får hans armé bättre i målning.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

Katarsis skrev:
muffin skrev:tre färger ska man ha då det är ett krav på många turnerigar så det kan vara bra att veta om det.
Kan folk sluta sprida detta rykte? Det stämmer kanske för var tjugonde turnering; alla turneringar har antingen inget målningskrav eller krav på färdigmålat/TableTop. Även om det skrivs att det räcker med tre färger kan jag slå vad om att det inte är så i verkligheten (en vitsprayad modell med tre prickar i pannan kommer ändå inte att räknas).

ok, det är det jag har tolka från kraven på många turneringar.
becon är ganska roligt.

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

Trefärgers-regeln brukar ofta nämnas från olika personer men sällan från arrangörer i min erfarenhet.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Skriv svar