Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
mindtrix

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av mindtrix »

Trevlig Ork men ska man bjuda på lite konstruktiv kritik så ser yxbladet lite väl rent/blankt ut. Kanske skulle du ha en ljus highlight kant längst ut och mörkare längre in.

Jag är nog usel på att formulera mig men hoppas du förstod.
Annars tycker jag du lyckats riktigt bra med axelskydden osv.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Mitt kusinbarn Lisa har fyllt 20 och hennes familj ska fira henne i helgen. Mor kläckte den fantastiska idén att jag skulle ge bort en modell föreställande födelsedagsbarnet. Eftersom Lisa är lajvare så var det inte så svårt rent modellmässigt. Men att fixa det på två eller tre kvällar... Nåja, idag gick den iväg med posten och jag hoppas att den hinner fram till festen.

I present to you...Lisa!
Lisa 005.jpg
Lisa 005.jpg (79.84 KiB) Visad 1774 gånger
Modellens färger är inspirerade av bilder på henne från olika lajv.

Och baksidan.
Lisa 008.jpg
Lisa 008.jpg (78.49 KiB) Visad 1774 gånger
Jobbade väldigt mycket med washer och att verkligen försöka få in en så verklig ton som möjligt. När det gäller huden är jag kanske inte helt nöjd eftersom jag bara hann ett lager wash och påföljande highlight. Hade jag haft ytterligare tid hade jag nog fått lite mer detaljer och lyster i den biten också.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

jo, du har rätt. Ska nog washa ner tonen på det och kanske rent av highlighta runt sprickorna och längst ut på kanterna

Frejdruk

Inlägg av Frejdruk »

Målade mig en tactical marine med klänning.

Bild

Grön robe till blå rustning var (och är jag fortfarande) lite osäker på dock. Fortfarande dålig på att ta bilder på mina figurer också!

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Mja.. Grön kjol på änglarna-marine gör honom till någon slags smyg gaisare och sånt gillar vi inte.

Vad sägs om lila kjol, det hade varit sött

Frejdruk

Inlägg av Frejdruk »

Nej det verkar ju helt galet! Tror jag.. Målar en med samma gröna kappa, men med grå där den förra är blå. Inte färdig, men lovande so far.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Har målat klart min chaos lörd. Passade på att ta oskulden på OSL också, blev väl sådär...

Bild
Bild
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

adde_z

Inlägg av adde_z »

Tycker OSL-en ser bra ut, specielt med tanke på att den är röd/orange som jag tycker är ruskig svår färg att få att se ut som det lyser då vitt inte går att blanda i utan att det blir rosa lr lax färgat :P kanske något "tjockt" pålagt på nått litet ställe. Skulle gärna se en bild på figgen i bakrunden också, som ser ut att stå i en riktigt cool posé.

edit: kom på att det kanske funkar med ett vitt filter över ljusskimret för att få det att se ut som artificielt ljus!?

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

adde_z skrev:Skulle gärna se en bild på figgen i bakrunden också, som ser ut att stå i en riktigt cool posé.
Det är min gode vän den aspirerande champinjonen! Han är go' och glad och är byggd på rester, som alla andra i den squadden...
Bild
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Han var riktigt tuff!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar