En smidigt sätt att få ut färg ur GW-burkar

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
xedric

Re: En smidigt sätt att få ut färg ur GW-burkar

Inlägg av xedric »

Flogger skrev:Köp tomma färgflaskor som vallejos och häll sedan över GW färgen i dem ihop med lite vatten och vips så har du det klart, färgen håller längre samt kan du ta en droppe i taget :)
This. Köpte en påse med 50 drop flaskor från Kina på ebay. Har dem för att blanda washes i (Les recipe är grymt!). Men häller även över GW-färger jag använder mkt i. Och så pillar man loss etiketten från GW-burken och sätter på flaskan. Supernajs! :D

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Var det från en tillverkare, så man kan få någon form av länk?
På ett närliggande ämne:Jag läste om Vallejos färger att några lade en liten rostfri stålkula i flaskan, som hjälp för att röra runt pigmentet. Någon som provat detta?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

frigobben

Inlägg av frigobben »

Lottomannen skrev:Var det från en tillverkare, så man kan få någon form av länk?
På ett närliggande ämne:Jag läste om Vallejos färger att några lade en liten rostfri stålkula i flaskan, som hjälp för att röra runt pigmentet. Någon som provat detta?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Också nyfiken på detta eftersom jag sett dem till salu, exv: http://www.migjimenez.com/en/accessorie ... ixers.html

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

frigobben skrev:
Också nyfiken på detta eftersom jag sett dem till salu, exv: http://www.migjimenez.com/en/accessorie ... ixers.html
Tack för den länken försökt hitta sådana kulor sedan jag så en tutorial på Youtube om dom. (dom visade även vad som händer om man inte använder rostfria kulor. Ingen bra ide)

Skriv svar