Låter intressant. Har du råd på var man kan köpa dessa online?synthet skrev:Mycket bra penslar till en mycket billig peng är Da Vincis serie 36 (svarta penslar), kostar typ som GWs eller mindre. Använder dem till det mesta även om det är ren kärlek att måla med en Serie 7 från W&N så är de ett utmärkt substitut:)
Tips på BRA penslar och var man kan köpa dem?
Re: Tips på BRA penslar och var man kan köpa dem?
Jag köper dem i Stockholm på Konstnärernas Centralköp, men de har också en webshop här, http://www.konstnarernas.se/webshop/
-
lilleklegg
Ett tag köpte jag Da Vinci Kolinsky Rotmarder 36. Handgjorda mårdhårspenslar till riktigt bra pris. Stadiga och snärtiga och något hårdare än andra jag testat, det tog lång tid innan spetsen svek. och spetsen hade helt perfekt längd för min smak. Nu kör jag vallejo mårdhårspenslar och är väl halvnöjd med kvalité och pris. Är det någon som vet vart man kan köpa da vinci nummer 36? Handlade på unispel tidigare men de fick slut på penslarna och jag hade nog min order upp i nästan ett år tills jag tröttnade och tog ner den. De fick alltså aldrig in penslarna igen.
Jag kör på W&N serie 7, stlk 00 och 0
har köpt dem för 28:- på panduro i halmstad.
Jag har varit ganska noggrann när jag köpt dem och gått igenom dem så att spetsen inte är böjd redan från början. Och en del av penslarna i affären har inte alls varit bra faktiskt. Tyvärr finns det inga riktigt fräscha penslar kvar i deras kruka men en hel hög av kassa. Så jag tror inte de kommer beställa in nya i första taget. Det känns ju rätt osäkert att man skulle få tag på helt perfekta penslar om man beställde på nätet.
Någon som haft sådana problem när man köpt dem över nätet?
har köpt dem för 28:- på panduro i halmstad.
Jag har varit ganska noggrann när jag köpt dem och gått igenom dem så att spetsen inte är böjd redan från början. Och en del av penslarna i affären har inte alls varit bra faktiskt. Tyvärr finns det inga riktigt fräscha penslar kvar i deras kruka men en hel hög av kassa. Så jag tror inte de kommer beställa in nya i första taget. Det känns ju rätt osäkert att man skulle få tag på helt perfekta penslar om man beställde på nätet.
Någon som haft sådana problem när man köpt dem över nätet?
Jag googlade lite och hittade http://www.konstnarernas.se (->penslar för vattenfärgstekniker). Jag har ingen koll på deras verksamhet men tänkte att jag kunde slänga upp länken utifall den är dig till nytta.lilleklegg skrev:Ett tag köpte jag Da Vinci Kolinsky Rotmarder 36. Handgjorda mårdhårspenslar till riktigt bra pris. Stadiga och snärtiga och något hårdare än andra jag testat, det tog lång tid innan spetsen svek. och spetsen hade helt perfekt längd för min smak. Nu kör jag vallejo mårdhårspenslar och är väl halvnöjd med kvalité och pris. Är det någon som vet vart man kan köpa da vinci nummer 36? Handlade på unispel tidigare men de fick slut på penslarna och jag hade nog min order upp i nästan ett år tills jag tröttnade och tog ner den. De fick alltså aldrig in penslarna igen.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
-
lilleklegg
Tack! Du är kung.kelaino skrev:Jag googlade lite och hittade http://www.konstnarernas.se (->penslar för vattenfärgstekniker). Jag har ingen koll på deras verksamhet men tänkte att jag kunde slänga upp länken utifall den är dig till nytta.lilleklegg skrev:Ett tag köpte jag Da Vinci Kolinsky Rotmarder 36. Handgjorda mårdhårspenslar till riktigt bra pris. Stadiga och snärtiga och något hårdare än andra jag testat, det tog lång tid innan spetsen svek. och spetsen hade helt perfekt längd för min smak. Nu kör jag vallejo mårdhårspenslar och är väl halvnöjd med kvalité och pris. Är det någon som vet vart man kan köpa da vinci nummer 36? Handlade på unispel tidigare men de fick slut på penslarna och jag hade nog min order upp i nästan ett år tills jag tröttnade och tog ner den. De fick alltså aldrig in penslarna igen.
http://www.zinkvit.se/ kunglig sida att handla både det ena och det andra till figgurmålning...
Att köpa fina penslar över nätet ska inte vara nån risk då finare penslar är förpackad både med plast hylsa över borsten och sen hela penseln i ett plaströr. Att få tag på W&N serie 7 miniature är det däremot svårt att hitta via nätet. Jag fick beställa hos en konstnärsbutik...
Att köpa fina penslar över nätet ska inte vara nån risk då finare penslar är förpackad både med plast hylsa över borsten och sen hela penseln i ett plaströr. Att få tag på W&N serie 7 miniature är det däremot svårt att hitta via nätet. Jag fick beställa hos en konstnärsbutik...
Om du inte köpt ännu så kolla http://alphaspel.se/shop/. Grymt utbud och bra onlinebutik. Sen ska du ha Kolinsky.
Jag beställde Winsor & Newtons Series 7 (Kolinsky) via Amazon häromdagen. Cirka 7-8 pund/st (80-90kr) inklusive frakt. Tar sex-sju vardagar att att få hem dem i lådan. Köpte storlekarna 00, 0 och 1.
Köpte dessutom lite syntetiska Army Painter-penslar via Wayland för att använda för brush-on priming och basning. De penslarna kostade 3-4 pund/st. Handlade även ett större gäng Vallejo-färger och lite andra smågrejer från Wayland.
Ska bli kul med hårda paket från tomten i England.
Köpte dessutom lite syntetiska Army Painter-penslar via Wayland för att använda för brush-on priming och basning. De penslarna kostade 3-4 pund/st. Handlade även ett större gäng Vallejo-färger och lite andra smågrejer från Wayland.
Ska bli kul med hårda paket från tomten i England.
Nyfiken på vilken storlek folk använder på penslar?
Tex för Basning, highlighting på generella modeller så som marines.
Själv har jag mest använt mig av storlek 1 och 0 för nästan allt arbete.
Tex för Basning, highlighting på generella modeller så som marines.
Själv har jag mest använt mig av storlek 1 och 0 för nästan allt arbete.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf