Zätas målar logg-Zombicide figge

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
adde_z

Re: Zätas målar logg-Hirst-arts zon platta

Inlägg av adde_z »

Lite av det jag pysslat med på sista tiden

Lite korridorer till både space hulk och de kommande prodos AvP figurer som väntas till i Maj

Bild

Övervädrad Rhino....

Bild

....och som den ser ut nu med vädringen strippad.

Bild

Min lilla insats styrka som den ser ut för tillfället! (Funderar på att sälja och börja om :P)

Bild

De första korridorerna är klara invändigt och grundande utvändigt så börjar bli dags att öppna den andra kartongen från spartan scenics som förutom några fler korridor bitar även innehåller ett par st rum... Men efter Rhino målningen så känner jag mig lite sugen på att plocka fram min FW predator (ej heresy version) och göra en tank till! Sen så har man ju Space hulk grejerna som står och glor efter uppmärksamhet...

Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Zätas målar logg-DA Rhino mm

Inlägg av Ismeno »

Kul att se grejor från dig igen Adde, snyggt som vanligt!

adde_z

Inlägg av adde_z »

Tackar, går sakta som vanligt men känns som den här "säsongen" har blivit riktigt lidande tyvärr men börjar få upp lite tempo nu känns det som iaf :)

adde_z

Inlägg av adde_z »

Fick en bra bild precis innan jag la av för kvällen så även om det är på "gammla" grejer så åker den upp iaf

Bild

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Färgen påminner mer om Raptors än om DA, men snyggt och trevligt var det! :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

adde_z

Inlägg av adde_z »

Hehe, har hört det förr ;)

Gick på DA referenserna från Forgeworld badab war boken dom finns med i och där har dom ju en mer camo grön färg än sin vanliga DA grön. Innan jag såg FW tolkningen så hade jag en tanke på att måla dom efter en killes tutorial på en skala modell av en blackhawk helikopter som var i en väldigt mörk camo grön från tamiya (tror den heter gunship green lr blackgreen) Tanken bakom är ju en mer realistiskt syn på 40k (så realistiskt man kan tänka sig :P) Så tex skulle jag göra en Imperial fist arme så kanske den skulle bli mer sandgul än skrik gul, en Ultramarines kanske skulle vara väldigt blekblå likt den blå grå vissa skala modeller av tiger tanks brukar kunna målas i. Dessutom försöker jag hålla nere saker som verkligen skulle vara i vägen i krig som flaggbannér på backpacks mm. Sen så var jag väldigt inne på just nämnda Raptors men att det vart DA är ju Forgeworlds fel ;)

adde_z

Inlägg av adde_z »

Bild
Bild

Funderar på lite pre-heresy wolves så var ju tvungen att testa lite skulptering och färgschema, efter 20:e försöket lr så, så vart det någorlunda som jag tänkt..... Bara en test figur som sagt men är hyfsat nöjd (tillräckligt för att våga mig på lite FW gubbar om man får pengar till det tills målar säsongen dra igång i september lr så;)

Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Zätas målar logg-Space wolves test

Inlägg av Ismeno »

Snyggt! "Riktiga" SW-färger á la RT där-nice. En närbild vore trevligt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

adde_z

Inlägg av adde_z »

Tyvärr har jag inte tagit nån närbild än :oops:

Men istället så har jag målat en en första figur ur Zombicide lådan.

Bild

Är inte helt färdig, ska labba lite mer med huden....
Då spelet vart inköpt som nått vi skulle göra tillsammans ist för att glo på dumburken så vill nu sambon få en av sina karaktärer målade först, så härnäst blir det en motorsågs försedd brud med rullskridskor...

skl

Inlägg av skl »

adde_z skrev:Tyvärr har jag inte tagit nån närbild än :oops:
dina bilder är tillräckligt högupplösta för att se detaljer, du behöver bara få med dig rätt kodsnutt från imgur.

följande kod: (EDIT: tapatalk verkar inte gilla code-taggen så därför ser vissa bild istället för kod här)

Kod: Markera allt

[url=http://i.imgur.com/19NfrKw.jpg][img]http://i.imgur.com/19NfrKwl.jpg[/img][/url]
ger dig denna bildlänken:
adde_z skrev: Bild
jag brukar ta det understa exemplet i imgur (Linked BBCode), lägga till .jpg på den första delen och ha M istället för L som sista bokstav innan .jpg i andra delen
Senast redigerad av 1 skl, redigerad totalt 6 gånger.

Skriv svar