Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Snot

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Snot »

speedfreek skrev:
egge skrev:Men nu har vi sett armén ju! Nu kommer ingen rösta på den längre!

Snyggt och coolt! Är baserna kombitabla med häxorna? Tycker mig se lite likheter i helheten.
Eftersom armén inte är till mig, så är det inte ens säkert att man får rösta på den, men det kommer ju vara upp till varje arrangör att ta ställning till.

Av en händelse så matchar baserna och målningen häxjägarna ganska bra, så om jag frågar snällt kanske jag får låna armén ibland...
Så om du INTE hade sagt det, eller du inte var känd, så hade det varit helt ok att hyra en målare?

Nae, jag gillar verkligen inte "- för lånad armé" efter lite reflektion över det.

Det blir bara konstigt.

(editerade in det jag svarade på för extra tydlighet, min ändring av fetstil)
Senast redigerad av 2 Snot, redigerad totalt 19 gång.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Snot skrev:Så om du INTE hade sagt det, eller du inte var känd, så hade det varit helt ok att hyra en målare?

Nae, jag gillar verkligen inte "- för lånad armé" efter lite reflektion över det.

Det blir bara konstigt.
Whut?

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

Jag och pelle snackade lite om det, huruvida man ska få vinna best painted med en armé man inte målat själv eftersom pelle inte kommer spela den. Det var aldrig snack om något minus i målning. Nu handlar inte den här tråden om det.. :)

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

En kille vann ju spanska(?) golden demon med en stridsvagn han köpt på internet.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Silversixx skrev:En kille vann ju spanska(?) golden demon med en stridsvagn han köpt på internet.
GÖTT! Då kör vi på det här i Sverige också tycker jag!

@Speedfreak:

Snygg armé, gillar hur du genom konverteringar lyckats få armén att se unik ut utöver sitt färg schema :)

Falkman

Inlägg av Falkman »

@Speedfreek: Som ett fan av den lite skitigare skolan av mechs måste jag säga att du har fått till riktigt snygga Dreadnoughts, mycket bättre design än GWs egna.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Det är mest Forge World som gjort "design" av robotarna, jag har mest bara bytt ut händerna, men tack så mycket...

egge

Inlägg av egge »

Jag tycker annars att killen som spelar armén kan klart vinna best painted. Sedan om denne väljer att ge priset till Pär eller liknande intern överenskommelse är irrelevant. Jag vill se de snyggaste arméerna på best painted. Inte de tre näst snyggaste för att en annan har lånat en annans armé. Det är kul om man kan stå och snacka med folk som har målat armén och kommentera och ge kritik men absolut inget måste.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

jag tycker priset för best painted skall gå till den som målast snyggast arme.. inte till den som spelar med snyggast arme..

Jag har dippade en robbot igår.. inte i samma klass som pelles, men ändå:
dread.jpg
(61.79 KiB) Nerladdad 412 gånger

Joppe

Inlägg av Joppe »

För lite snot green på den.

Skriv svar