Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
Jag gjorde klart det här (inte allt på samma dag, men jag slutförde projektet) Tyvärr hann jag inte få någon bild på Castellan innan den packades ner för transport eller några bra närbilder, men jag får kompensera det med att måla något nytt istället.

- guildmaster
- Kontakt:
Stiligt värre. Snygg metall-ton på fordonen. Är det dipp, halvblank lack eller bara bilden?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
- speedfreek
Gillar grafiken på lillDreadens högersida.
Vad kostade projektet i sin helhet och vad ingick? (montering, målning osv)
Vad kostade projektet i sin helhet och vad ingick? (montering, målning osv)
guildmaster: det är nog en kombination av GWs lack och bilden. De är inte dippade, men målade i flera lager av egna blandningar av metall (tror det är 4-5 nyanser). Men de har ett visst "blänk".
Speedfreak: Det var slipning, basning, byggande och målning i projektet och i efterhand måste jag säga att jag tog på tok för lite betalt, men det var första kommisionen på en hel armé jag gjorde och jag var lite tidsoptimist i hur lång tid det tar att bygga och måla en armé av den där storleken (det där är halva armén, det finns en terminator lista också som redan är klar). Det gick på 2100:- totalt.
De här var också med.

Speedfreak: Det var slipning, basning, byggande och målning i projektet och i efterhand måste jag säga att jag tog på tok för lite betalt, men det var första kommisionen på en hel armé jag gjorde och jag var lite tidsoptimist i hur lång tid det tar att bygga och måla en armé av den där storleken (det där är halva armén, det finns en terminator lista också som redan är klar). Det gick på 2100:- totalt.
De här var också med.

Grymt målat syntet 
2100:-!!! Det var sjukt lite. Ta mer betalt nästa gång.
Man lär så länge man lever;) Men det var en rolig armé/arméer att måla, de "nya" GK är sjukt snygga!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Håller med, för det priset är det sjukt nice. Ofta underskattar man tiden det tar att bara bygga ihop, ta bort gjutskräp och fixa basningen. Men även om "bara" målningen ingick är det ett bra pris.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Snygg (och billig) armé!
-
Doc Sniksnak
Spelade en match i måndags. Mina IG blev helt ägda. Min motståndare tyckte att jag saknade allt vad som gör IG bra. Eftersom andra också har uttryckt den åsikten så gick jag upp på vinden för att leta upp något som kunde bli en Manticore missile launcher. Den är nu byggd och grundmålad.