Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
1 general/ledare och minst 2 enheter. Det är grunden som alla måste ha med och det är där jag börjar. Har jag tid kvar ska jag lägga in ytterligare två enheter och då får jag nog lägga till 3-4h. Om det funkar och ser bra ut vill säga, annars har jag ett problem vad gäller tid här:P
Om 4-5 timmar fungerade hade ju min ide om fyra Ultramarines i samma lag till BSK inte varit en utopi. Fan vad coolt det hade varit...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Planen var att lägga grund, highligt och wash med airbrush, sen om det blir bra får jag se. Men jag satsar på att få "armén" i TT- standard enbart så det borde inte vara en omöjlighet.
tänk på att när du washa med air brush så blir det inte samma sak som med pensel. det tar lite tid att få in en bra teknik med att washa med sin ari brush, vi får styra upp en träffa mycket snart så ska jag lära dig lite saker denniz.
becon är ganska roligt.

Detta är första figuren jag har målat sen jag var 10år. Lyckades byta till mig lite Space Marines, färger och penslar av en vän.
Jag följde en guide på youtube för att lära mig att måla överhuvudtaget och gjorde misstaget att washa lite för mycket med brunt så den blev väldigt flammig.
Är väldigt brutala highlights tyvärr, har vapnet och emblemen kvar vilket kommer bli intressant att se hur det blir.
Skäms lite över att visa bilder på den efter allt man sett här men känns lite smått bra ändå, det var riktigt kul att måla även fast det var svårt!
Övning ger träning. Bara att kämpa på.Timmey skrev:Skäms lite över att visa bilder på den efter allt man sett här men känns lite smått bra ändå, det var riktigt kul att måla även fast det var svårt!
Highlightsen ser ut att ligga på rätt ställen, även om penselföringen kan bli bättre.
lite saker jag sitter och jobbar med just nu, hive guardsen är roliga att måla men man måste tänka till lite ibland tycker jag iaf.
becon är ganska roligt.
-
Claimh_Solais
En dred klar

Har gjort min andra figur nu och den blev mycket bättre än den först, tycker jag.
Typiskt när man känner att man nästan gjort något perfekt och ska bara fixa något litet så sabbar man allt och gör det värre än det var.
Förhoppningsvis så lär jag mig att göra det ordentligt förr eller senare, blir GW imorgon och inhandla mer figurer, färger, penslar m.m.
Nu är mina sw 1750 igen, 5 år senare!