Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Claimh_Solais

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Claimh_Solais »

nice apa

men pälsen ser lite skum ut , men det är väl bara wip än

Timmey

Inlägg av Timmey »

Bild

Mina tre första marines som är helt klara... Ser dock ett par grejer jag skulle behöva fixa och funderar på om det är bättre att göra vingarna på bröstet i gult istället.
Bild

daskad

Inlägg av daskad »

någon annan färg som bryter av det röda lite skulle nog göra gubbarna extremt mycket snyggare, t.ex. guld på borderna runt shoulder padsen eller något liknande.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Timmey skrev:Bild

Mina tre första marines som är helt klara... Ser dock ett par grejer jag skulle behöva fixa och funderar på om det är bättre att göra vingarna på bröstet i gult istället.

Den röda förgen har du fått snyggt :)

men dom ser inte färdiga ut du har helt ignorerat pilen på axeln (måla den svart eller guld)
lägg på lite dark lines i skrymslen (eller wash om du är lat o vill det ska gå snabbt)
måla i dom rörliga delarna i metall (typ det man ser i armvecken, ljumskarna osv)
lite higthlights skulle inte häller skada

det skulle verkligen lyfta dina gubbar ! :D

Timmey

Inlägg av Timmey »

Claimh_Solais skrev:Den röda förgen har du fått snyggt :)

men dom ser inte färdiga ut du har helt ignorerat pilen på axeln (måla den svart eller guld)
lägg på lite dark lines i skrymslen (eller wash om du är lat o vill det ska gå snabbt)
måla i dom rörliga delarna i metall (typ det man ser i armvecken, ljumskarna osv)
lite higthlights skulle inte häller skada

det skulle verkligen lyfta dina gubbar ! :D
Tack :)

Får ta och sätta mig ner med dom en stund till.
Pilarna stör mig ganska mycket för det är ju där squad symbolerna ska vara så har inte riktigt haft koll på vad jag ska göra med dom.
Washat dom har jag gjort med en mix av röd/svart.
Just det, glömt lederna också. Det enda jag tänkte på var "slangarna" vid fötterna som jag hade missat.

Men blir det bra om man kör svart pil och kanterna svarta? Vill ändå att det ska se ut som Blood Angels :)
Bild

synthet

Inlägg av synthet »

En Treekin som börjar närma sig sitt slut, kommer kanske att få den klar i kväll om jag får möjlighet att sitta nån timme.
Bild

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

timmey: måla inte örnen gul det är ett mööög att få bra. Blå är lättare och en bra färg att bryta rött med.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Grönt är skönt.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Byggde lite mera Chaos Spacemarines idag! :wub:

Enkel bitz bashing, Khorne Berserker kroppar Chaos Space Marine Huvuen armar & vapen, Marauder Kedjor osv

20110831073.JPG
20110831073.JPG (74.31 KiB) Visad 2545 gånger
Chaos Lord i Power armour, Är dock inte riktigt nöjd med den funderar på vad det är som kan saknas har hämtat en hel del inspiration från Codex Chaos sida 4 men men får se vad det blir av han :?
20110824055.JPG
20110824055.JPG (64.73 KiB) Visad 2529 gånger
Imorgon mera byggande & klurande!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Delerium

Inlägg av Delerium »

Blev lite inspirerad av tråden, här är vad jag målade (igår :). Det var en begagnad LR som jag bara piffat upp till ok tabletop.

Bild

Skriv svar