Kanske inte spacemarine rustningar bokstavligen (jaag som utryckte mig dåligt) men att dom försökte apa efter dom därav kanske 'ard boys med extra rustningsplattor eller nått? vet att dom fick pisk av ultramarines & därför började dom måla sig blå i ansiktet för att dom trodde att dom skulle skjuta bättre!Mortarion skrev:Det har jag, och det står inget i någon av de böckerna om att deffskulls brukar gå omkring i hemmabyggda spacemarine-rustningar. Deffskullz har Ardboyz, precis som alla andra klaner, men det finns inget i fluffen om att Deffskull lootas (eller lootas från någon annan klan för den delen) skulle ha tyngre rustning än vanliga boyz. Eller att Deffskulls generellt har tyngre rustnignar än andra klaner.MrCheeze skrev:Läs om deffskulls antingen i 2:nd edition codexen eller Epic om dom
Count ass lootas
Re: Count ass lootas
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
-
Silversixx
tänker på klanen Deffskulls det är där Lootas härstammar ifrånSilversixx skrev:Men Lootas är inte 'Ard Boys...
nu droppar vi diskutionen för det har inte med ämnet att göra!
Jag tycker Go for it med konverteringen av dina blackorcs för det är kul att se lite kreativitet på slagfältet visst kan hålla med speedfreak lite med rustningen dock så har vi catachan & cadian pansar diskutionen med!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Currently Working On:
...
Currently Working On:
...
För lääääänge sedan (dvs 'Ere we go! och Freebooterz) så är deathskulls den enda av de sex klanerna som kan ha power armour på vanliga boys. De övriga kan endast ha det på nobz och warbossar.
De kunde också ha multimeltor på samtliga boyz i en enhet, men det innebär inte att det är OK att modellera dit multimeltor på sina sluggaboyz.Bengt skrev:För lääääänge sedan (dvs 'Ere we go! och Freebooterz) så är deathskulls den enda av de sex klanerna som kan ha power armour på vanliga boys. De övriga kan endast ha det på nobz och warbossar.
Deffskulls i power armour är Ardboyz och inte lootas.
Hehe, det var mest ett inlägg i death-skulls-bygger-egna-space-marines-rustningar frågan. Vilket de kan sägas ha gjort när det begav sig.Mortarion skrev:De kunde också ha multimeltor på samtliga boyz i en enhet, men det innebär inte att det är OK att modellera dit multimeltor på sina sluggaboyz.Bengt skrev:För lääääänge sedan (dvs 'Ere we go! och Freebooterz) så är deathskulls den enda av de sex klanerna som kan ha power armour på vanliga boys. De övriga kan endast ha det på nobz och warbossar.![]()
Deffskulls i power armour är Ardboyz och inte lootas.
När det gäller hemmabyggda Lootas håller jag med om att de ska ha liknande rustning modellerad som andra 6+ boyz.
- guildmaster
- Kontakt:
Vi får väl förklara det med att någon galen mek sålt på de stackars lootarsarna frigolitrustingar som ser ut som 'eavy armour men inte skyddar något. Lite som Arne ankas lösnäbb!
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!