Vad för dipp ska jag ha?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
mindtrix

Re: Vad för dipp ska jag ha?

Inlägg av mindtrix »

Icke att förglömma, dom blir faktiskt lackade och håller lite bättre och glänser sådär säkzitt!

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

mindtrix skrev:kanske fixa mina orks om jag får kläm på det. [...] Jag är helt grön på området
Låter som du kan det där.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

höhö fyndigt!

Dippade 10 boys idag som test, bilder kommer imorrn då dom torkat.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

en sak som är värt att nämna är att man måste spreja modellerna med matt lack efter man dippat, annars blir de blanka och sjukt fula.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

ErikJohannesson

Inlägg av ErikJohannesson »

Nefrums skrev:en sak som är värt att nämna är att man måste spreja modellerna med matt lack efter man dippat, annars blir de blanka och sjukt fula.
Om man inte gillar blanka och härliga gubbar. Jag gillar att ha blanka CSM och skulle även kunna tänka mig att behålla tyranider blanka.

Nästan inte off topic: Någon som har ett bra tips på sprej matt-lack (som inte kräver en airbrush)?
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

jag använder GWs purity seal, den funkar bra så länge det inte är fuktigt ute när man sprejar och man inte sprejar för tjockt lager.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

På stora modeller och fordon använder jag Purity Seal som Jeppa, med tillägget att man bör skaka som en tokig i 2-5 minuter innan. Och första gången man använder den ska det testas på en figur man ändå inte gillar...

På vanliga figurer, dvs infanteri, penslar jag på Vallejos matta lack. Lättare att täcka allt då.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Mm.. Men jag funderar faktiskt på att behålla dom blanka. Antar att ytan blir tåligare då? Dom ska vara lite slit och släng...

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Sprayar du matt över blank lack behåller du givetvis den blanka lackens skydd under :).

Sedan kanske man kanske vill ha blank lack, själv har jag ett rött färgschema på mina guards, tycker inte alls om det röda när det är mattlackat!
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Skriv svar