Zätas målar logg-Zombicide figge

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Claimh_Solais

Re: Zätas målar logg-Raptors (chapter) test

Inlägg av Claimh_Solais »

kul att du målar igen :D

vet inte om jag gillar dom rosa ögonen , det är väl snyggt gjort men känns lite för mycket animé för min del samt att det skär sig med din annars smutsiga look på marinen , tror isblå eller grönt skulle funka bättre ;)
och ja jag skulle med säga svart örn , passar skitbra på IF

adde_z

Re: Zätas målar logg-Raptors (chapter) test

Inlägg av adde_z »

Som ni båda säger så blir nog svarta bröst örnar och även andra detaljer snyggast om man kan få till svart snyggt. Tycker inte jag får till svart så bra så jag ska ta och öva en hel del på det... Sitter faktisk och läser på lite om det på Massive voodoo just nu...

Tog lila mest för att det är komplement färg till gul och det brukar funka bra ihop. Men tror jag ska testa lite andra färger där för att se hur det ser ut. Nästa att testa blir nog ett av dina förslag, isblå.

Tagit lite bilder till mina sagda produkt utvärderingar, so stay tuned

adde_z

Re: Zätas målar logg-update

Inlägg av adde_z »

Så jäkla dålig på att hålla en jämn nivå på målning, foto och uppdateringar så det är sjukt åt det...
Men iaf, efter att ha lekt med säker 4-5 olika färger på mina test figgar och typ bestämt mig för att måla lite imperial fists så kom jag på att det kanske var lite dumt att inte måla upp battle force:en som Dark angels då jag ju faktiskt köpt FW dekaler och termie shoulder pads så så fick det bli :P

Bild

WIP Deathwing

Bild
By adde_z at 2012-03-21

WIP Assault

Bild

WIP Dev

Håller som bäst på med BF:en + devs och termies. Har kommit till detalj målning och får blockering i hjärnan varje gång jag ska börja så jag får göra lte ditten och datten här och där bara för att det ens ska gå sakta fram... Men har iaf fått prova lite nya grejer och kommit på nått bra trix här och där..

adde_z

Re: Zätas målar logg-OSL försök

Inlägg av adde_z »

Bild

Bild

Bild

Jocke Rapp
Site Admin

Zätas målar logg-OSL försök

Inlägg av Jocke Rapp »

OSL-en på plasmakanonen är helt fantastisk! Ruskigt snyggt gjort. När får vi se en detaljerad tutorial? ;-)

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Wow... :wub:
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Jocke Rapp skrev:OSL-en på plasmakanonen är helt fantastisk! Ruskigt snyggt gjort. När får vi se en detaljerad tutorial? ;-)
Säger precis samma :wub:
har skitsvårt med OSL själv så tar gärna emot tips

adde_z

Inlägg av adde_z »

Tackar för den fina kritiken :)
Ska se vad jag kan göra ang en tutorial, men har nog inget bra lysande objekt att måla liggandes så får ev ta att införskaffa det, nått speciellt som önskas lysande ;)

adde_z

Inlägg av adde_z »

Hela Dev squad:en klar sånär som basning. Ev kommer de "sekundära" kablarna på vapnen att målas med hazard stripes framöver, kan inte bestämma mig :P

Det tog sin stund att få klart den här squaden, mest för att jag blir sittande med pennseln i munnen och dumstirrar och tar inte tag i detaljerna. Men satte mig ned och listade vad som skulle göras och betade av det. Gick bra mycket lättare när man såg det strykas från listan :) Så nu har de andra squadsen också fått en lista så hoppas kunna göra en squad i veckan lr varannan iaf... Men slut på snacket här är bilderna.

Bild

Bild

Bild

adde_z

Re: Zätas målar logg-Förslag?

Inlägg av adde_z »

Efter ytterligare ett längre uppehåll så har jag så smått börjat måla lite figurer igen. Går lite i vågor med det här:P
Håller på att öva tillbaka det man tappat både med airbrush och pensel men värst är att komma ihåg i vilken ordning man gjorde saker i. Har inte riktigt tagit tag i mina Dark Angels då jag vill känna att jag har fått tillbaka lite skills först... Men sen har jag ju dom där Space Hulk termosarna att måla som känns som ett lagom stort sidoprojekt som man kan ta figur för figur. Men vet inte om jag längre vill göra dom som Blood Angels, visst det är limited edition figgar men Blood angel fluffet tilltalar mig inte särskilt mycket och får således ingen känsla för att måla det då. Dark Angels håller jag ju redan på med men visst har tanken slagit mig att måla deathwings av dom men är inte hundra. Marines malevolent fluffet är ju också ganska coolt det lilla som finns och färgsättningen snygg men tveksam där med , nån som vet ett chapter som har liknande ikonografi som Blood Angels men som inte är röda?
Eller om nån har andra tankar kring space hulk termosar så skjut......

Skriv svar