Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Jacke

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Jacke »

@Seregon

Hur har du gjort basningen?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Själva basen är lavabas från Dark Arts Miniatures. Sedan är blodet sisådär 5 lager rött i olika varianter följt av två lager Tamiya Clear Red (med 12h paus mellan varje lager). Stenen är bara svart med Fortress Grey drybrush.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Vad är den byggd av egentligen, och vad ska den föreställa? Jag ser Ironclad och Venerable åtminstone.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

HeadWar skrev:Vad är den byggd av egentligen, och vad ska den föreställa? Jag ser Ironclad och Venerable åtminstone.
Benen och armarna är Ironclad, "händerna" är Furioso, torson Venerable och huvudet just nu CSM, kommer att bytas till Possessed. I händerna finns fronten av en Inferno pistol (meltagun) samt Hand flamer (heavy flamer).

Räknas som Furioso med talons i just detta format. De inbyggda vapnen är utbytbara, händerna likaså.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Asplund skrev:
Serpent skrev:Vad säger folket?
Att det är dåligt med bilder på den här sidan.
Så här då, är det bättre?
Wolf Guard Hammer.jpg
Wolf Guard Hammer.jpg (105.41 KiB) Visad 1478 gånger
Bägge armarna är magnetade, men jag är lite missnöjd med att jag satte en lite mindre magnet i vänsterarmen än vad som sitter i kroppen. Verkar som om det inte riktigt vill sitta då. Meningen är att han ska ha Combi-vapnet i pistolhanden.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Snälla, byt hammare.
Tycker det är den fulaste hammaren GW någonsin gjort och de har gjort en hel del fula hammare...
Den sabbar hela gubben.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Förslag på andra hammare?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Alla andra hammare, precis vilka som helst.
Chaos Warriors, Grey Knights, Terminators, en utbytt front på den hammaren du har...

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Det blev ett hammarhuvud från varg-termosarna. Bild i morgon när det är någon sorts dagsljus.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Bild
Ost HQ till BSK, gissa vad :)

Skriv svar