Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Serpent

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Serpent »

Har byggt ihop fyra Chimeravarianter till herr Pirat.
Chimeravariant 001.jpg
Chimeravariant 001.jpg (79.73 KiB) Visad 1453 gånger
Bland annat innehåller det nätgaller i de runda hålen för lasguns. Och en hel del "alternativt" bygge i resin. (Mycket Trial & Error i monteringen, första slipade jag resin på i två timmar, nr 2&3 blev lite vingklippta, nr4 hittade jag ett betydligt enklare sätt att pilla ihop allt på.)

Med magnetiserade skrovvapen, såklart.
Chimeravariant 002.jpg
Chimeravariant 002.jpg (78.21 KiB) Visad 1397 gånger
Chimeravariant 003.jpg
Chimeravariant 003.jpg (84.41 KiB) Visad 1396 gånger
Ikväll blir det sprayande! Woop woop woop!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Henke

Inlägg av Henke »

Vad är det för sidor och hjul?

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Serpent skrev:...nr4 hittade jag ett betydligt enklare sätt att pilla ihop allt på...
Hur då? Har likadana kit hemma =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

imp skrev:
Serpent skrev:...nr4 hittade jag ett betydligt enklare sätt att pilla ihop allt på...
Hur då? Har likadana kit hemma =)
Man klipper av plastplupparna längst bak på Chimeragolvet... Jag tror att de från början är designade för gamla Chimeran.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Holy moley, Batman! Vilket snyggt kit. Är det FW? Jag har ju en gång i forntiden påbörjat en armé där jag byggde om chimeror till något liknande med bara plasticard, det där ser mer rejält ut.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Jocke Rapp skrev:Holy moley, Batman! Vilket snyggt kit. Är det FW? Jag har ju en gång i forntiden påbörjat en armé där jag byggde om chimeror till något liknande med bara plasticard, det där ser mer rejält ut.
Jag gissar att det antingen är Chapterhouse eller Secret Weapon Miniatures.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Chapterhouse. Helt OK byggen, men fan vad jag som person inte gillar deras inställning till upphovsrätt... :roll: (Dock inte med de här specifika kitsen, däremot deras Doom of Malan'tai - dum, dum idé.)

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

När jag beställde mina var ett av 48 hjul fel (ett vänster för lite och alltså ett höger för mycket). När jag mailade och påpekade det så fick jag svar av typen: "Men lilla gubben, du ser säkert att de är likadana". Påpekade att de är spegelvända och fick ett nytt.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

De har en viss attityd på det företaget, det ska villigt erkännas.

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Målade upp den här warbossen med en lite anorlunda stil än va jag brukar göra mest för att vissa att jag kan måla realistiskt med om jag vill ;)

vill någon köpa den är ni välkomna att kolla här :
http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=14&t=5491
Bild
Bild

Skriv svar