Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Rasmus

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Rasmus »

Får jag lov att presentera Churchie.

Churchie är ett vansinnesfoster av en alldeles för sjuk fantasi, älskar att räknas som en dreadknight med teleporter och flamer, och drömmer om att en dag få assaulta upp till 24 tum med styrka 10 eftersom GW inte längre specificerar styrkeökningen från DCCW till Walkers.

Bild
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Rasmus skrev:och drömmer om att en dag få assaulta upp till 24 tum med styrka 10 eftersom GW inte längre specificerar styrkeökningen från DCCW till Walkers
Tror tyvärr inte den drömmen kommer vara länge. Antagligen kommer det att återgå till vanlig styrka i nästa FaQ, det var ju på det sättet som den blev av med S10 i första hand.

Snygg kreation i övrigt :)
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Tokig kyrka.
Ser kanske inte så flygig ut, men det gör ju inte den riktiga skräckknekten eller vanliga teletubbies heller.

Vad är det för gubbe på baksidan?
Känner inte igen den alls.

(och tycker du ska skippa taggarna på armarna, men det är ju en smaksak.)

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Har varit inne på att klippa taggarna flera gånger...vi får se :)

Gubben är en gammal ghoul från fantasy, som fått diverse armar och ben vridna, händer ersatta med någon fantasyhand, och ett flagellanthuvud.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

synthet

Inlägg av synthet »

Börjat måla på en Burna bommer, två kanske tre kvällar till sen borde den vara klar.
Bild

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

33 Purifiers målade senaste 2 veckorna. Innan dess var det 20 interceptors. Om jag var tvungen att måla fler PAGK närmaste tiden tror jag att det skulle bli ett nervöst sammanbrott.

Bild

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

skulle gärna se lite närbilder på gubbarna

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Claimh_Solais skrev:skulle gärna se lite närbilder på gubbarna
Tyvärr håller jag inte sådan klass att jag kan visa närbilder på mina vanliga infanterister. Jag är i högsta grad en TT-målare ;)

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Vad den ska spelas som: Ingen aning

Men ville göra något roligt efter att ha målat igenom massvis av infanteri.

Bild

Blom

Inlägg av Blom »

Snygg!

Huvan får mig att tänka på änglarna i D3. Måla honom med massa ljus effekter och helt svart luva!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar