Zätas målar logg-Zombicide figge
- Lottomannen
Re: Zätas målar logg-Dev squad klar
Lamenters har väldigt kul fluff. Det går ju komplett åt skogen för dem hela tiden. Och de är gula.
Knights of Blood är också lite spännande. De är mestadels blå med röda axelskydd.
Knights of Blood är också lite spännande. De är mestadels blå med röda axelskydd.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Lamenters, med din smutsiga målningsstil, hade varit en tiopoängare.
Hittade en snygg bild på en lamenter-terminator:
http://www.dakkadakka.com/gallery/15527 ... nator.html
Hittade en snygg bild på en lamenter-terminator:
http://www.dakkadakka.com/gallery/15527 ... nator.html
Snyggt, hur får du till det gula? Sitter i tankarna att måla upp lite lamenters till vår badab wars kampanj
Lite hjälp vore uppskattat
När jag målat skitigt gult, se Zone mortalis tråden, gör jag så här:
Grundspraya vit
På med Inyanden foundation
på med Gul (vad den nu heter)
och på med badab black wash
Voila skitig gul
Grundspraya vit
På med Inyanden foundation
på med Gul (vad den nu heter)
och på med badab black wash
Voila skitig gul
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Re: Zätas målar logg-Lamenters test
Använder du airbrush när du målar?bluebird skrev:Snyggt, hur får du till det gula? Sitter i tankarna att måla upp lite lamenters till vår badab wars kampanj
Jag har gjort just den här med AB men har gjort nått liknande med bara penslar också.... Så kan ju skriva ner steg för steg på det som passar bäst.
Re: Zätas målar logg-AIRBRUSH GUIDE
Flyttad
Senast redigerad av 1 adde_z, redigerad totalt 1 gånger.
Jag använder biltemas och det går skitbra.. Men jag såg en på Jula för 299kr och jag tror den är likadan...
Jag har hört både och ang Julas spruta, men inte klämt på Julas så kan inte säga säkert om den är lika som temas...
Väldigt trevligt att du tog dig tid att skriva lite om erfarenheterna.
Jag har dock en liten fråga på din OSL på plasmorna. Jag har inte sett bilderna förrän tråden poppade upp. Hur gör du?
Tycker att det blev fantastiskt snyggt och vetitusan om jag sett någon annan fått till det lika trovärdigt och snyggt. Sen gjorde det sig också bra med det dova färgschemat i övrigt.
Jag har dock en liten fråga på din OSL på plasmorna. Jag har inte sett bilderna förrän tråden poppade upp. Hur gör du?
Tycker att det blev fantastiskt snyggt och vetitusan om jag sett någon annan fått till det lika trovärdigt och snyggt. Sen gjorde det sig också bra med det dova färgschemat i övrigt.