Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
Tror han menar att de ska sitta längst "ryggraden". Typ som nyckelpigor. Utan att göra nåt med skalet vette sjutton om det gör nån skillnad.
Dom däringa armarna, går dom böja? Ser lite "men jag vill kela!" ut.
Dom däringa armarna, går dom böja? Ser lite "men jag vill kela!" ut.
Ah förlåt, han kanske menar att vingarna ska sitta närmare varandra. Det verkar mer logiskt 
Dessa är i resin så om man värmer dem går de kanske att böja lite, men de sitter med ball joints så innan man limmar fast dem kan man vinkla om demAsplund skrev: Dom däringa armarna, går dom böja? Ser lite "men jag vill kela!" ut.
Men kela är ju mysigt! Läst fluffet för Beasts of Nurgle?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Resin? Draken är väl i plast...
Jag tror mutt menar att en flugas vingar mer sitter på ovansidan av kroppen med dess baser mer tillsammans, detta hade gjort att det hade sett lite mer "naturligt" ut...
Jag tror mutt menar att en flugas vingar mer sitter på ovansidan av kroppen med dess baser mer tillsammans, detta hade gjort att det hade sett lite mer "naturligt" ut...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
En fluga har bara två vingar.
En trollslända kan ha fyra vingar, men då sitter vingfästena för vingarna på samma sida mycket nära varandra . Skulle tro att det är det som menas.
En trollslända kan ha fyra vingar, men då sitter vingfästena för vingarna på samma sida mycket nära varandra . Skulle tro att det är det som menas.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Hmm? Jag trodde att flugor hade fyra vingar, inklusive två små sekundära sådana...men det verkar som att jag hade fel...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
Doc Sniksnak
Hos insekter är vingarna fyra till antalet utom hos tvåvingarna (myggor och flugor). Ibland är det främre vingparet omvandlade till täckvingar för att skydda de ömtåliga flygvingarna, som hos skalbaggar, kackerlackor, skinnbaggar m fl.
Detta gäller dock på jorden ca nu och sedan 400 miljoner år tillbaka. Kanske händer något i framtiden eller på exotiska platser med andra livsformer?
Detta gäller dock på jorden ca nu och sedan 400 miljoner år tillbaka. Kanske händer något i framtiden eller på exotiska platser med andra livsformer?
Flugor (och myggor) har fyra vingar men det bakre vingparet tillbakabildat till oigenkännlighet (wiki).
EDIT: Dock tror jag att draken kommer att vara snyggare med fyra vingar och i det 41:a milleniet står Rule of Cool helt klart över 38000 år gammal genetik
EDIT: Dock tror jag att draken kommer att vara snyggare med fyra vingar och i det 41:a milleniet står Rule of Cool helt klart över 38000 år gammal genetik
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
-
Doc Sniksnak
Det är väl en definitionsfråga, men flugor är tvåvingar.
Tvåvingar (Diptera) är en ordning i klassen insekter. Tvåvingarna har enbart ett par vingar på mellankroppen (mesothorax), av ett ursprungligt bakre par vingar återstår enbart ett par klubblika svängkolvar. Dessa fungerar som balansorgan när insekten flyger. (wiki)
Men naturligtvis gäller "Rule of cool".
Tvåvingar (Diptera) är en ordning i klassen insekter. Tvåvingarna har enbart ett par vingar på mellankroppen (mesothorax), av ett ursprungligt bakre par vingar återstår enbart ett par klubblika svängkolvar. Dessa fungerar som balansorgan när insekten flyger. (wiki)
Men naturligtvis gäller "Rule of cool".
-
katzenjammer
Kul att du läxar flogger om insekter, han hade väl en miljard spindlar en gång i tiden? (Och spindlar är väl iofs inte heller insekter?)
Flesh is a design fault