Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
Ser lite korta ut för Doomriders tror jag. Sitter med den modellen framför mig och de ser inte riktigt lika långa ut.
Tack tack! Ja OSL är "work in progress". Jag är rätt så kass på det så jag måste träna mer! Sen beror mycket på min kassa fotograferings-skill också...det är mörkt och skuggigt där jag inte vill ha det mörkt och skuggigt(själva ögonen är mycket ljusare i verkligheten)...
Jag tror vi ska kunna klämma in ett eller flera spel innan gc, hehe
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
ja! hur fn knäpper man bra bilder?Excessus skrev:Tack tack! Ja OSL är "work in progress". Jag är rätt så kass på det så jag måste träna mer! Sen beror mycket på min kassa fotograferings-skill också...det är mörkt och skuggigt där jag inte vill ha det mörkt och skuggigt(själva ögonen är mycket ljusare i verkligheten)...
blir aldrig rätt färger etc...
min blogg http://swepaint.bloggaren.net
Inte experimenterat så mycket ännu, men dagsljuslampa verkar gjort tricket för mig gällande tokiga färger på alla kort.SWEPAINT skrev: ja! hur fn knäpper man bra bilder?
Asplund skrev:Inte experimenterat så mycket ännu, men dagsljuslampa verkar gjort tricket för mig gällande tokiga färger på alla kort.SWEPAINT skrev: ja! hur fn knäpper man bra bilder?
Så det vart en dagsljuslampa, sweet!
- NilssonHarHund
Prova andvända ett fotoredigeringsprogram (typ GIMP) och välj "auto white balance" från color-menyn. Det fixar de flesta färgproblem som beror på knasig ljussättning, så länge man bara har en dominerande sorts ljuskälla (sorter: glödlampa, dagsljus utifrån, lysrör, blixt). Att ställa figurer på fönsterblecket en mulen dag funkar riktigt bra.SWEPAINT skrev:ja! hur fn knäpper man bra bilder?Excessus skrev:Tack tack! Ja OSL är "work in progress". Jag är rätt så kass på det så jag måste träna mer! Sen beror mycket på min kassa fotograferings-skill också...det är mörkt och skuggigt där jag inte vill ha det mörkt och skuggigt(själva ögonen är mycket ljusare i verkligheten)...
Om du har systemkamera, rikta blixten mot en vägg eller taket för att sprida ljuset och därmed få en mindre hårda skuggor.
Jepp!Cavonius skrev:Så det vart en dagsljuslampa, sweet!Asplund skrev:Inte experimenterat så mycket ännu, men dagsljuslampa verkar gjort tricket för mig gällande tokiga färger på alla kort.SWEPAINT skrev: ja! hur fn knäpper man bra bilder?
Fick dock en chock först, jäklar vad den lyfter fram detaljer. Till mitt förtret. Får vara noggrannare med penseln framöver
Hmm...dagsljuslampa, och vart köper man en sådan?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
- speedfreek
- Lottomannen
Har du lust att dela med dig? Sitter just nu med mina första 1ksons, och det är ju lite pysselDen förste nya sonen klar! Jag kom på ett mycket mycket snabbare sätt att måla än mitt förra, och med tanke på att jag redan i förväg är sjuuukt sölig på att måla, så var det en bra ide!
/sölkorv
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K