Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Excessus

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Excessus »

Då vet jag äntligen vad jag ska göra med alla de där jäkla SM benen jag har liggande hemma i lådor...

Bild

Mindre skärande än jag förväntade mig, det visade sig att vinklarna i knäna var i stort desamma som på de "gående" benen ändå så de behövde man inte röra...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

bjorn

Inlägg av bjorn »

Målat 12 fire warrior och byggt sönder fronten på 2 devilfish :)

//Björn

edit: Bild så här ser det ut :)

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Bild
Byggt en mephiston till en lagmedlem, vinkeln på kortet gör att svärdet ser lite cp ut märkte jag.

Även målat lite gula necrons till mig själv. (Fast ändå inte eftersom det inte är min armé längre... :P)

Bild

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

lilleklegg

Inlägg av lilleklegg »

WIP

Bild

Bild

xedric

Inlägg av xedric »

ujuj snygg flygare... den ser chaos ut!

Rahv

Inlägg av Rahv »

WIP Terminator sergeant.
Highlights, pigment och huvud m.m. ska till.

Bild

Mymearan

Inlägg av Mymearan »

Har målat min första Warhammer-gubbe sen jag gav upp hobbyn 1998! Ganska nöjd för att vara första försöket även om den självklart ser usel ut jämfört med det mesta i den här tråden... några tips? Det är en vit basecoat, Sotek Green som grund, wash Coelia Greenshade, mer Sotek Green som layer, Temple Guard Blue till highlights. Det vita är Mournfang Brown, was Agrax Earthshade, mer Mournfang Brown som layer, Ceramite White highlights. Funderar på att lägga Waywatcher Green Glaze ovanpå Temple Guard Blue-highlighten för att få en lite grönskiftande effekt, men är lite osäker.

Bild

Rahv

Inlägg av Rahv »

Tycker det ser bra ut Mymearan! Jag gillar svart kant på baserna, men i övrigt inga anmärkningar. :)

Själv fick jag klart herrn här nu ikväll.

Bild

Bilden är lite mörk men jag orkar inte rota fram ljus och bättre kamera just nu.

Lazybones

Inlägg av Lazybones »

Testmålade idag min första dark angels, eller rättare sagt min sambo som älskar att måla gjrode det med lite tactical marines.

Detta är dock första modellen som hon målat. Jag täntke det kan vara kul för att lägga upp för synpunkter samt få tips och råd om hur man målar så nära Codex standard som möjligt. De tär åtminstone det vi använt som refferens.

Bild
Bild

Det mesta jag sett här verkar helt suveränt målat och jag skulle gärna vilja veta hur man får till det.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Lazybones skrev: Det mesta jag sett här verkar helt suveränt målat och jag skulle gärna vilja veta hur man får till det.
Tid och repetition tar dig långt. Om du dessutom inte är färgblind eller har extrema tics så är det mesta lugnt...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar