Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Excessus

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Excessus »

Kom genast att tänka på den här när jag såg den där chosen! :)
Bild

Centurion-obbarna är riktigt sköna, kanonen från draken passar så bra till obbar!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

tycker obbarna ser asnice ut, men hade gärna sett aningen mer kaos-faktor på dom!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

bolterochkniv skrev:tycker obbarna ser asnice ut, men hade gärna sett aningen mer kaos-faktor på dom!
Utveckla. Hur definierar du "kaosfaktor"? Jag har byggt på benrustning på baksidan av benen av Grey Stuff, och sedan skulpterat på mer "demonkött" med Grey Stuff, det kanske inte syns så tydligt..? Om det var det du tänkte på?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

sånt är ju svårt att säga innan målning iofs, men typ lite mer kaosstjärna på axelskydden, mer taggar och kedjor osv.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

bolterochkniv skrev:sånt är ju svårt att säga innan målning iofs, men typ lite mer kaosstjärna på axelskydden, mer taggar och kedjor osv.
Det har du en poäng i. :mrgreen: Jag lägger till lite mer utsmyckningar.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Obbar verkar vara temat...

Bild
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

En demonbesatt drake? Nix, icke och knappast! Inte Night Lords. Vi har en Fighter-Bat!
Bild

Detalj av cockpit och eldkastaren.
Bild

Sidovy:
Bild
Det är nästan så att man ser detaljpetandet på vingarna. Jag har frihandat in lite rörliga linjer på de olika sektionerna för att ändå ge lite känsla av demoner eller magi...

Ovanifrån:
Bild
Jag tänker mig att sladdarna som fladdrar bakom är det som gör slashattackerna, att den skickar blixtar mot marken. Typ.

Gärna feedback! Den här prylen var ett rent helvete att bygga ihop (särskilt som kroppen är böjd, så det är omöjligt att få hela skräpet rakt), och att måla den var...tålamodsprövande.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ser härligt skum ful och snygg ut Linus!
Du borde ha en egen målartråd!

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Headless chicken :wub:

Rahv

Inlägg av Rahv »

Angron

Bild

Skriv svar