Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Nefrums »

Mina senaste tillskott till min arme, en bra och en dålig (men ball) bil:
hydra%2Bdeathstrike.jpg
(75.54 KiB) Nerladdad 587 gånger
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Anton

Inlägg av Anton »

Mycket vackert. :L Har också funderat på såna men har lite för många projekt just nu.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Grönt är skönt men jag blir nästan lite förvirrad i allt det gröna, sexig hydra förövrigt!

Mutt

Inlägg av Mutt »

Hydran måste vara den dåliga, har sett många hydror men alla har vingliga pipor som inte kan vara lätta att sikta med.

Nu vill jag inte höra några undanflykter om resin mm.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Jag som är sämst på att posta bilder och bäst på att kritisera andra tänkte trots detta slänga upp mina nya blåa ryggkliare.
För att göra det extra hemtrevligt så fick jag fotografera i mitt smutsiga kök =)
DSC01912liten.jpg
DSC01912liten.jpg (14.98 KiB) Visad 1242 gånger
Bland brödsmulorna dyker en fult målad dread upp. Tyvärr hade den förra ägaren slaskat dit en eldar. Håller på att toucha upp dreaden och måste nog trots allt pilla bort eldaren för han har så ful whyyyyyyy-pose..
Bland brödsmulorna dyker en fult målad dread upp. Tyvärr hade den förra ägaren slaskat dit en eldar. Håller på att toucha upp dreaden och måste nog trots allt pilla bort eldaren för han har så ful whyyyyyyy-pose..
DSC01919liten.jpg (252.37 KiB) Visad 1241 gånger
Bilagor
Efter att velat runt en massa angående mina nemisisvapen så blev det klassiskt blå.. <br />Tyvärr var det väldigt mörkt och min blixt går inte att vinkla så färgerna blev lite tokiga.
Efter att velat runt en massa angående mina nemisisvapen så blev det klassiskt blå..
Tyvärr var det väldigt mörkt och min blixt går inte att vinkla så färgerna blev lite tokiga.
DSC01926liten.jpg (522.49 KiB) Visad 1240 gånger

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Då jag för en gång skull tömde kameran tänkte jag även bjuda på mina osmakliga nurgelpojkar. Det mesta är tyvärr slarvmålat men det är lite grejen med nurgle, ska det vara slaskigt så skare!

DSC01897liten.jpg
DSC01897liten.jpg (220.75 KiB) Visad 1227 gånger
DSC01879liten.jpg
DSC01879liten.jpg (243.46 KiB) Visad 1228 gånger
DSC01887liten.jpg
DSC01887liten.jpg (289.75 KiB) Visad 1227 gånger

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Bara påbörjad. Tyvärr ser mina leriga baser ut som skit när man fotograferar dem. Dom ser iofs kanska skit ut i vanliga fall oxå....
Bara påbörjad. Tyvärr ser mina leriga baser ut som skit när man fotograferar dem. Dom ser iofs kanska skit ut i vanliga fall oxå....
DSC01894lite.jpg (239.03 KiB) Visad 1221 gånger
Så cool karaktär, så dyr och värdelös då han alltid ska envisas med att nicka demolisherskott. Tyvärr har jag fått retuschera och limma ihop honom efter att han gick i 13 bitar (ja, fler än han var från början, sprack i massvis småbitar..)
Så cool karaktär, så dyr och värdelös då han alltid ska envisas med att nicka demolisherskott. Tyvärr har jag fått retuschera och limma ihop honom efter att han gick i 13 bitar (ja, fler än han var från början, sprack i massvis småbitar..)
DSC01888liten.jpg (281.49 KiB) Visad 1227 gånger
Min charmgosse får aldrig sina vingar. Lovat honom vingar i en evighet och lämnat två stora hål i nacken på stackarn.
Min charmgosse får aldrig sina vingar. Lovat honom vingar i en evighet och lämnat två stora hål i nacken på stackarn.
DSC01895liten.jpg (279.87 KiB) Visad 1218 gånger

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Mutt skrev:Hydran måste vara den dåliga, har sett många hydror men alla har vingliga pipor som inte kan vara lätta att sikta med.

Nu vill jag inte höra några undanflykter om resin mm.
ja hydrorna har snedast pipor i hela världen.. jag försökte ta fotot från en vinkel där det inte skulle synas hur sneda de är. Men några av mina andra hydror har mycket snedare pipor än den nymålade på bilden.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Värm dem under varmvattenkranen samtidigt som du rätar ut dem genom att dra i dem och ev böja lite.
Kyl dem i en stor balja kallvatten.
Klart.

Men det borde jag kanske sagt för ett par år sen?
(eller så kunde du frågat Tobbe)

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

jo jag har gjort det flera ggr.. de blir ändå aldrig raka.

Skriv svar