Har återbekantat mig med green stuff för första gången på sisådär 15 år. Verkar ha gått bra, får se hur det torkar, jag får kanske lägga på ett lager till lite här och där.
Förra veckans målningsinsats resulterade i två rhinos. I min veliga beslutsångest har jag inte lyckats välja ett konsekvent färgschema och blir därför nödgad att måla både death guard och night lords.
Riktigt snyggt Jacobi!
Jag tror att dina blixtar hade kunnat poppa ännu mer om du gick en ljusare nivå också. Kanske till och med helt vit men sånt är alltid svårt att avgöra på bild. Tricket är att inte köra varje färg på hela blixtens längd utan bara på vissa delar där blixten skall vara extra ljus. Då tror jag det blir lite mer liv i dem.
Kan ju också vara så att du redan gjort det men att det inte syns så bra på bilden =)
Tack för feedbacken! Jag har inte haft tålamod nog att studera hur man snyggast fixar blixtar, har mest kört på känsla.
Håller på att måla en Maulerfiend för närvarande, vilken ska dränkas i blixtar. Ska försöka applicera lite mer kontraster och gå än mer mot vitt i vissa svängningar. Återkommer med resultatet.