AIRBRUSH GUIDE
Re: AIRBRUSH GUIDE
Det bästa för färgen är att använda samma lösningsmedel som redan finns i burken, alltså vatten. Använder man nåt med ammoniak (fönster puts/spolarvätska) så bryter det kemiskt ner pigmenten i färgen.
En bild säger mer än 1000 kaniner
- speedfreek
Badgers bigboss snackar airbrush.
http://www.youtube.com/watch?v=tsW-vN0_lHw
Riktigt bra att ha lyssnat igenom.
Alla som ska börja med airbrush borde kolla på den videon, den är skitbra.speedfreek skrev:Badgers bigboss snackar airbrush.
Den vart verkligen riktigt bra den där videon, tackar för länken 
I min spolarvätska finns det ingen ammoniak så att säga att det jag använder är fel/förstör pigmenten är väl inte helt okej? Vet du att det finns kalk och andra orena ämnen i vanligt vatten som påverkar färgen när du blandar den för airbrush bruk?imp skrev:Det bästa för färgen är att använda samma lösningsmedel som redan finns i burken, alltså vatten. Använder man nåt med ammoniak (fönster puts/spolarvätska) så bryter det kemiskt ner pigmenten i färgen.
Ragnar
Tror du blandar ihop ämnena lite där. Fönsterputs/spolarvätska innehåller tensider, vilket är nästan direkt avgörande för att få bort döda insekter från exempelvis vindrutan på bilen. De döda insekterna däremot avger ammoniak, vilket är direkt skadligt för din lackimp skrev:Det bästa för färgen är att använda samma lösningsmedel som redan finns i burken, alltså vatten. Använder man nåt med ammoniak (fönster puts/spolarvätska) så bryter det kemiskt ner pigmenten i färgen.
Någon som ska på lincon och har lust att prata airbrush med en noob? Jag har nyss börjat och försöker fortfarande förstå mig på allt.
Vore kul att få snacka med folk om hur de gör och vilka hemligheter folk har.
Mvh
Lennart
Vore kul att få snacka med folk om hur de gör och vilka hemligheter folk har.
Mvh
Lennart
- speedfreek
AIRBRUSH GUIDE
Prata med Emilo "Muffin", som spelar Warmachine. Han luftsprutar ur sig massor med commissions hela tiden.
Jag sa inte specifikt att din spolarvätska innehöll ammoniak (den jag har gör det iaf), bara att ammoniak inte är braOhman skrev:I min spolarvätska finns det ingen ammoniak så att säga att det jag använder är fel/förstör pigmenten är väl inte helt okej? Vet du att det finns kalk och andra orena ämnen i vanligt vatten som påverkar färgen när du blandar den för airbrush bruk?imp skrev:Det bästa för färgen är att använda samma lösningsmedel som redan finns i burken, alltså vatten. Använder man nåt med ammoniak (fönster puts/spolarvätska) så bryter det kemiskt ner pigmenten i färgen.
Ragnar
Jag använder avjoniserat vatten, men mer för att undivka avlagringar (som t.ex. fläckarna som kan bildas på kranen i badrummet)
En bild säger mer än 1000 kaniner