Lagerlöf spawnar en Tervigon

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Lagerlöf

Lagerlöf spawnar en Tervigon

Inlägg av Lagerlöf »

Det här var inte det lättaste jag gjort. Eller jo, eftersom det är den enda riktiga konverteringen jag gjort så är det väl det också.

Den är, som det kanske syns, inte klar men får duga. ska orka måla nån gång bara. Storleksmässigt vet jag inte riktigt, har ngra bilder att jämföra och den är hög men ganska smal. Inspirerad av filmen The Mist! I grund och botten är den en Old One Eye som jag matat med green stuff. Det är inte så "jämnt" men det är precis lagom för mig, så mycket tid har jag inte på mig att göra det supersnyggt.

Får hoppas att den går att spela med också. Min mobil ger inte de bästa bilderna, fantasi är en nyckeln

Länk till album: http://img260.imageshack.us/g/foto0463.jpg/

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 2 Lagerlöf, redigerad totalt 27 gång.

Falkman

Re: Lagerlöf spawnar en Tervigon

Inlägg av Falkman »

Stompan från The Mist!
Ser bra ut, vad är det för bas den står på?

Lagerlöf

Inlägg av Lagerlöf »

Old One Eyes gamla. Carnifex/Hive Tyrant storlek

Lagerlöf

Inlägg av Lagerlöf »

Inte den mest aktiva tråden! ^^

Men nu är den iaf klar. Förutom nån liten målningsdetalj som jag inte riktigt orkar. Lyckades till och med komma på hur man la in bilderna i posten. Redigerade första posten med de nya bilderna. Om man kollar albumet ser man hur den förhåller sig i storlek. Den är lite tanig men lika bred och hög som en carnifex så den måste väl vara okej att spela med?

Anton

Inlägg av Anton »

Det finns ju ingen officiell modell så det ska väl vara ok. Fast egentligen ska nog Tervigon och Tyrannofex (som borde få en gemensam box vad det lider) vara i samma storlek som Trygon/Mawlock.

Bra jobbat.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det finns risk att du får wisywig minus på turneringar om du inte har den stora ovala basen på den..

Lagerlöf

Inlägg av Lagerlöf »

Samma som trygon låter ju jobbigt. Det blir en extremt står modell. Tycker den liknar carnifex mer.

Jo ja vet. Skulle jag vara med i en turnering så fixar jag nog en stor bas, även om den skulle se lite liten ut på den

Halvar

Inlägg av Halvar »

tycker också den linar carnifex mer. en carnifex med en extra rad skorstenar (även om min konvertering, när jag väl får magnetfanskapen, kommer ha större frampansar, troligen byggt av två vanliga carnifexframpansar, men i övrigt vara en carnifex med äggsäckar. speciellt eftersom jag ska kunna dubbla dem som carnifex och tyrannofex också). jag vet inte riktigt varför folk vill att den ska ha trygonbas, speciellt eftersom jag inte hittar något om sånt från GW, men jag antar att jag kan göra någon extrabas man lägger under för att freda massorna (som har massa blastvapen).
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Tyrant Guards har T6 2W 3+save och 40mm bas.
Hive Tyrant har T6 4W 3+save och 60mm bas.
Trygon har T6 6W 3+save och valkyriebas.

I vilken kategori tycker du det verkar rimligt att stoppa in din Tervigon med T6 6W 3+save?

Halvar

Inlägg av Halvar »

zoanthrope har T4, 2W och 40mm bas
biovore har T4, 2W och 40mm bas
warriors, raveners och en massa annat har T4 3W och 40mm bas
varför ska då tyrant guard och hive guard ha 40mm baser och inte någon specialbas?

space marine venerable dreadnought har 12 12 10 och 60mm bas
eldar war walker har 10 10 10 och 60 mm bas
valkyrie har 12 12 10 och oval bas
wraithlord har T8 3W och 60mm bas

jag förstår att folk tycker att den är lite större än det som brukade vara störst och jag tänker som sagt förmodligen göra någon slags ful extrabas att lägga under den vanliga basen, men jag tänker absolut inte förstöra en carnifex helt (även fast reglerna redan gjort det) genom att byta bas på den när man ibland använder den som tervigon/tyrannofex.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar