Jens-Demoner

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Varga Den Arga

Jens-Demoner

Inlägg av Varga Den Arga »

Nytt projekt på gång!

Nu när jag har några 1000 poäng målade mariens att välja mellan när spelsuget kryper sig på, tänkte jag att det var dags att göra något fint också
så jag har bestämt mig för att ta och bygga en demonarmé.
Poängen är att jag inte ska behöva stressa med nånting, jag har redan en armé som man kan spela med så de finns ingen anledning att sitta och panikmåla
i bilen på väg till lincon.

Idén är demoner, antaglingen blir det bara khorn, det är ju snyggare med en enhetlig armé, även om de rent spelmässigt hade varit bättre att blanda.
Det blir ett antal bloodcrushers (ibland är det tur att dom snygga modellerna även är bra), en bloodthister, soulgrinder, nån slags prins och en handfull bloodletters jag hoppas på att kunna slänga in några hundar också, om poängen tillåter.
Jag är ingen mästare på att konvertera.. än.. men jag ska försöka klämma in så mycket jag kan. Bloodthistern ska få bli själva centerpiecen i armén (kan hända att det blir en Skarbrand istället, jag gillar iden med 2yxor och trasiga vingar.) Jag kommer inte att använda GWs, eventuellt FWs, eller om jag kan bygga ihop nått själv.

Själva målningsidén är att hålla allt ganska mörkt men ha ljusa baser, lavabaser som lyser upp modellen, gillar idén med source lighting och länge varit sugen på att testa tekniken.
Bilagor
Bloodcrusher2.jpg
Här är första modellen till armén, hornen och tungan är inte färdigmålade än.
(490.11 KiB) Nerladdad 811 gånger

Användarvisningsbild
pära

Re: Jens-Demoner

Inlägg av pära »

riktigt snyggt jens! jag har för mig att jag såg något om bloodcrushers i plast på ingång..

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

pära skrev:riktigt snyggt jens! jag har för mig att jag såg något om bloodcrushers i plast på ingång..
De är släppta: http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod890007a
En bild säger mer än 1000 kaniner

Varga Den Arga

pära skrev:riktigt snyggt jens! jag har för mig att jag såg något om bloodcrushers i plast på ingång..
Tackar så mycket! Jo dom har släppt plastcrushers nu, jag var och handlade ett paket igår, min modellkniv kommer bli lycklig

Joppe

Inlägg av Joppe »

Snyggt! Gillar speciellt lbubblorna på basen, ska du göra några som spräcks och skvätter uppåt?

Varga Den Arga

Joppe skrev:Snyggt! Gillar speciellt lbubblorna på basen, ska du göra några som spräcks och skvätter uppåt?
jag har faktiskt funderat på det.. känns svårt, men jag ska nog göra ett försök

Varga Den Arga

Nr 2 på gång, den enda nackdelen med domhär plasmodellerna är ju att dom är så förbannat snygga!
Ja menar, hur ska man konvertera dom för att göra dom bättre?

någon som har några bra förslag?
Bilagor
bloodcrusher3.jpg
bloodcrusher3.jpg (237.35 KiB) Visad 2075 gånger

paintner

Inlägg av paintner »

vet inte hur bra idén är men. man kanske kan försöka göra dem lite mer häst/ryttar-inspirerade?

typ att den stegrar, att ryttaren står på ryggen istället för sitter gränsle (cirkuskonster på häst) och liknande.
problemet är väl att det gör modellen större och den syns mer = mindre cover.

men ja ett förslag i alla fall.
- black templars @ time of ending -

Varga Den Arga

jag tar mina demoner med mig och flyttar in i "Vad har du målat osv idag?"-tråden, känns lite lämpligare, mod kan låsa denhär om så önskas.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Alltså, det är fritt fram att ha en egen tråd för sin armé. Om du vill får du absolut behålla den här tråden, det känns för mig mer "rätt" än att flytta in i en generic-tråd...

Skriv svar