Count ass lootas

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
kmzz0r

Count ass lootas

Inlägg av kmzz0r »

Hejsan
Ork lootas.
Är det ok att ta black orc modellerna och sätta stora feta bössor på dem?
Eller blir det galet när de har stor armour? (självklart kör jag ju isåfall inte med några black orcs som något annat i listan samtidigt)

Känns ju som man inte kan ta fel under en match när det står grupper med 5 ensamma orker med stora feta bössor och trycker i cover... Men synd om det skulle bli massor gnäll om man dyker upp med det på turnering.

Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Count ass lootas

Inlägg av Nefrums »

så länge man inte kan tro att det är nåt annat så är det ok.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Kör så det ryker tycker jag!

det är det som är det fina med orcs! man kan vara kreativ i sitt byggande! bara du informerar dina motståndare på turneringar & liknande vad det är för nått du har :D

har du nått smakprov så man kan smygkika?
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Man kan ju förväxla det med en enhet med 5 nobs som har twin linked shootas.
Man kan ju förväxla det med en enhet med 5 flashgitz.
Man kan ju förväxla det med en enhet med 5 ardboyz som har shootas.

Men om jag inte har med något av ovanstående i listan så borde det väl funka?
När jag spelar låter jag alltid motståndaren ha min lista i sina händer under hela matchen, eller var han nu vill lägga den.

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Inte börjat bygga om dem än, vill ha ett någorlunda ok först här från folk så man inte gör massor i onödan.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Klart du kan spela med det, dreadsock på dom som klagar! Och jag har 8 metalldreads hemma som du kan låna.

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Dreadsock? vad är det?
Kastar man dem på folk i huvet?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jag ställer mig tveksam till detta. WYSIWYG skall inte bara hjälpa till att identifiera en modell utifrån en armélista utan även ge motståndaren en uppfattning om hur pass bra modellen är. Och en Ork med mycket rustning ser ut att vara bättre än en Ork med lite rustning. Nog för att en van spelare vet att Lootas har 6+ save och att det efter uteslutningsmetoden måste vara Lootas, men det ändrar inte det faktum att ovana spelare kommer få det krångligt för sig. Jag tycker att det är jämförbart med att sätta Terminator Armour på sin Vet Sergeant "för att det ser coolt ut och det kan ju inte vara något annat".
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Eller bygga en hel arme som starwarsfigurer där man inte har en aning om vad något är? Som alla konverteringar så är det väl upp till smak, ta en arboy och en blackork och titta på dom, har dom samma rustning så funkar det icke. Har blackorken mindre så är det game!

Och angående det så har nästan ingen artificier/runic armour på sina figurer trots att de spelar med det så jag förstår inte denna gnälligheten på forumet för den går fan aldrig igen i verkligheten. Såfort man är på turnering så släpper folk allt.

KM:
Dreadsock är som tvålen i sockan när man ska spöa frugan.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Jag kör ju gamla karskins som veterans, och ingen inbillar sig att dom har 4+ save :)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Skriv svar